Josep M. Puig (coord.) (Editorial Graó)
L'aprenentatge servei és una metodologia que combina en una sola activitat l'aprenentatge de continguts, competències i valors amb la realització de tasques de servei a la comunitat. L'aprenentatge servei parteix de la idea que l'ajuda mútua és un me
llegir més
Mireia Civís i Zaragoza, Jordi Riera i Romaní, Annabel Fontanet i Caparrós, i Elena S. Ojando i Pons (Fundació Jaume Bofill)
D'uns anys ençà hi ha un gran acord en l'assumpció que l'escola en solitari no pot donar resposta als reptes complexos de la societat actual, i que cal que l'escola, la família i els diversos agents educatius del territori realitzin un treball educat
llegir més
Montserrat Torra i Puigdellívol
Estudi sobre l'aprofitament de l'excel·lència creativa dels estudiants de secundària, el qual va resultar guanyador de la segona edició del Premi d'Educació Edu21. El treball guardonat, titulat Esc
llegir més
Rosa López, Albert Serrat
Des de sempre les persones s'han formulat preguntes sobre qui són i com són. Conèixer la pròpia identitat, conèixer els valors i les creences és el primer pas per desvetllar altres preguntes derivades de les primeres i que, centrant-nos en el món doc
llegir més
Publicacions de l'Abadia de Montserrat
El número 234 de la revista "Qüestions de vida cristiana" publica l'article "El cost de l’excel·lència en l’educació. Consideracions en temps de crisi", d'Enric Roca, coordinador d'Edu21.
llegir més
Ferran Ferrer (director), José Luis Castel i Òscar Valiente
Aquest llibre recull l'estudi de les dades del PISA 2006, l'enquesta internacional de rendiment dels alumnes més famosa i de major rellevància al món. Els informes que se'n deriven gaudeixen d'un gran respecte i difusió entre el món acadèmic i els in
llegir més
Enric Ma Sebastiani (coordinador) (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari)
Emmarcada en el procés de convergència a l’Espai europeu d’educació superior (EEES) i en un canvi de paradigma pedagògic que comporta la reflexió al voltant de les competències, aquesta guia coordinada per
llegir més
Miquel Àngel Prats, Carles Dorado (coordinadors)
Guia sobre seguretat i confiabilitat de la tecnologia en infants i adolescents destinada a famílies, mestres i educadors coordinada per Miquel Àngel Prats (col·laborador d'Edu21) i Carles Dorado, a par
llegir més
Marc Antoni Adell (Ediciones Pirámide)
Aquesta obra de Marc Antoni Adell, col·laborador d'Edu21, desenvolupa un model d'integració racional que estudia les corelacions entre els factors essencials que concorren a la predicció i l'assolimen
llegir més
Jordi Royo i Isach (Alba Editorial)
En l'àmbit familiar, els nous adolescents presenten cinc tipus de conflictes bàsics: el baix rendiment acadèmic; la manca de participació en el repartiment de les tasques domèstiques; l'exigència desmesurada d’amplis horaris d'oci; la negociació rela
llegir més