Equip Seduint (Editorial Edebé)
Educar en la interioritat és un repte compartit per tots els qui acompanyem els nois i noies en el seu creixement integral. És un camp en què les fórmules no estan dites, i en què en massa ocasions la proposta queda en activitats aïllades i sense con
llegir més
Ferran Ferrer (director), Alba Castejón, José Luis Castel i Adrià Zancajo (Fundació Jaume Bofill)
Anàlisi dels resultats del PISA 2009 relatius a Catalunya, a partir d'alguns temes claus en l'escola del nostre país: excel·lència i fracàs escolar, alumnat desafavorit i resiliència educativa, hàbits lectors i estratègies d'aprenentatge...
llegir més
Victòria Cardona (Editorial Pòrtic)
Per millorar la comunicació amb un adolescent hem de lluitar contra les xarxes socials? És internet una competència? Sabem pactar sempre unes regles de joc i fer que es compleixin? Sabem acceptar la inestabilitat que comporta la revolució hormonal en
llegir més
José Antonio Marina (Biblioteca UP)
L'estudi del cervell ha tingut resultats espectaculars els darrers anys, però aquests coneixements s'han aplicat més a la clínica que a l'escola i a l'educació. No es tracta que tots ens fem neuròlegs, sinó que tinguem una idea general de com funcion
llegir més
Jordi Deulofeu (RBA Llibres)
Els jocs i les matemàtiques, una relació constant al llarg de la història, entre l'estatègia i allò lúdic, entre el coneixement i el divertiment. La humanitat ha generat infinitat de jocs en els que intervenen l'atzar, l'estratègia, la reflexió, la p
llegir més
Carlos Spottorno i Fernando Marías (editors)
"La hora del recreo" és un llibre de fotografies i relats que acosten al lector a la dura realitat de setze nens, nenes i adolescents treballadors. Els beneficis del llibre es destinen íntegrament al Programa Pronen, que des del 1998 treballa per ofe
llegir més
Jorge Calero, Josep Maria Rañé (ponents), Xavier Riudor (dir.) (CTESC, Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya)
Informe sobre “risc de fracàs escolar a Catalunya”. Aquest informe té, com a objectius generals, d’una banda, caracteritzar el col·lectiu d’alumnes en situació de risc de fracàs escolar i de l’altra, identificar i prioritzar els factors que l’expliqu
llegir més
Ignacio Morgado, catedràtic de psicobiologia a l'Institut de Neurociència de la Universitat Autònoma de Barcelona
Nova edició revisada i actualitzada de "Emociones e inteligencia social", d'Ignacio Morgado, qui ha estat ponent en diverses Tribunes d'Edu21 sobre neurociències i educació. L'obra tracta sobre les emocions i els sentiments: què són, com van aparèixe
llegir més
Toni Mora (coordinador) ( Facultat d'Educació de la UIC)
Aquesta monografia neix amb la voluntat de fer una radiografia que permeti examinar l’estat de la didàctica de les matemàtiques als centres escolars catalans de secundària. Alhora, s’examinen quins són els aspectes lligats al rendiment en aquesta mat
llegir més
Pau Marí-Klose, Marga Marí-Klose, Elizabeth Vaquera i Solveig Argeseanu Cunningham (Fundació "La Caixa")
Aquest estudi examina les activitats i relacions dels infants de 0 a 10 anys i l'impacte que tenen sobre la vida infantil les transformacions socials recents, com ara l'aparició de nous tipus de família, la incorporació massiva de la dona al mercat l
llegir més