Escoltar, analitzar i decidir en educació
La desorientació que sembla que s’ha instal·lat actualment en l’àmbit de l’educació a casa nostra, i potser també arreu, assenyala l’esgotament dels models educatius dominants en societats que ja no són el que eren ni ho tornaran a ser. Si l’educació ha de procurar la preparació adequada perquè els nostres futurs ciutadans puguin comandar eficaçment les seves vides en els nous escenaris socials, ens cal una visió prospectiva, analítica i alhora multidimensional. Ens trobem envaïts per discursos que destaquen aspectes crítics de la nostra educació actual; n’hi ha que proposen com a solució escenaris nostàlgics del passat, tan esbiaixats com de nul·la replicació actual, i d’altres projecten pràctiques tan ideals com mancades de fonamentació en la recerca pedagògica.
Llegir el darrer butlletí Edu21
Enric Roca, director d’Edu21, va partipar al Bon Dia i Bona Hora, el magazín matinal de Ràdio Molins de Rei: podeu escoltar-lo aquí.