Llibre recomanat

VIA Núm. 13: especial educació

(Centre d'Estudis Jordi Pujol)

L’educació és un element estratègic de país que ha esdevingut una qüestió prioritària pel Centre d’Estudis Jordi Pujol, abordant-lo a través de múltiples debats i en el marc d'Edu21. Per seguir reflexionant-hi, el darrer número de VIA conté un dossie

llegir més

Creando mi profesión

Ko Melief i Olga Esteve (coord.) (Ed. Ocatedro)

Com podem evolucionar en l'ofici d'ensenyar? Aquesta és la pregunta a la que un grup de professionals en actiu en l'àmbit de la formació del professorat, tant inicial com permanent, intenta donar algunes respostes. Creando mi profesión, vol se

llegir més

Educar: un compromiso con la memoria

José Manuel Esteve

Aquest és el darrer llibre del professor José Manuel Esteve de la Universitat de Màlaga que ens va deixar aquest estiu. La seva saviesa, mestratge i generositat ens acompanyaran sempre en la memòria a l’igual que en aquesta obra la memòria de cadascú

llegir més

“De Sòcrates a l’Ipod”, III Premi Edu21 (2009)

juliol 21, 2010

Publicació de l'estudi sobre una experiència d'aprenentatge de valors a secundària que va resultar guanyador de la tercera edició del Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. El treball guardonat, titulat De Sòcrates a l'Ipod, és o

llegir més

Ser pares, avui: a la recerca del sentit comú

Purificació Biniés Lanceta (Graó)

En aquests temps de canvis i incerteses que vivim, sembla que hem passat de l'autoritat paterna, inqüestionable per l'argument irrefutable del mastegot, a l'autoritat paterna inexistent perquè volem ser pares "guais" i moderns i simpàtics... Uns adje

llegir més

Cosas que aprendemos después

Xavier Marcet (Plataforma editorial)

El darrer llibre de Xavier Marcet, ponent de la conferència inicial del segon seminari Edu21 (Ensenyar i aprendre: escenaris de futur), és

llegir més

Centros educativos: ¿islas o nodos?

Gené Gordó i Aubarell

En un moment en què les principals activitats econòmiques i socials de tot el planeta estan estructurant-se en xarxa, quan la societat és xarxa, quan una transformació cultural i una manera nova d’interactuar, d’entendre l’acció organitzativa, més en

llegir més

L’estat de l’educació a Catalunya. Anuari 2008

Ferran Ferrer Julià (director) (Fundació Bofill)

Aquest llibre presenta, des del rigor de les dades i la pluralitat d'analistes que hi participen, una radiografia del sistema educatiu no universitari del nostre país. S'estructura en quatre parts. Una primera part en què es presenten i s'interpreten

llegir més

La competència digital a l’educació primària

Miquel Àngel Prats (coord.) (Editorial UOC, col·lecció «Dossiers Did@c-TIC's»)

El tema que ens ocupa és força complex i simple alhora. Complex, perquè se n'ha escrit molt en poc temps i hi ha un munt d'interpretacions segons les diferents visions i maneres de portar a terme aquest nou llenguatge tecnològic emergent a l'escola i

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12