Daniel Pennac (Edicions Empúries)
Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br
llegir més
Ramiro Marques (Narcea, s.a. de ediciones)
Aquest llibre ofereix nombrosos suggeriments i activitats, de fàcil aplicació a les escoles, per a millorar el lideratge i l'eficàcia dels òrgans intermitjos de gestió, com caps de departament, direccions de cicle, reunions de tutors, etc, pretenent
llegir més
Jordi Vivancos (Alianza Editorial)
Què són el tractament de la informació i la competència digital? Com es concreta aquesta competència en els actuals currículums? Com articular la competència digital en la pràctica educativa? Aquestes són les tres preguntes clau a les que vol donar r
llegir més
Rosario Ortega (dir.), Rosario Del Rey, Francisco Córdoba, Eva M. Romera
Aquest llibre concep la disciplina com a part de la convivència escolar i reflexiona sobre l’actitud necessària per afrontar les tasques professionals que es relacionen amb les normes, les convencions i la convivència diària als centres. Les idees cl
llegir més
Revista de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
El número 21 de la revista de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna dedica la part monogràfica als reptes de les ciències de l'esport en el segle XXI, abarcant espectes multidisciplinaris provinents de tres grups
llegir més
El multiculturalisme és una realitat del segle XXI. Vivim en societats multiètniques i plurilingües, en què de forma quotidiana coneixem persones que parlen una llengua diferent a la nostra, mengen d'una altra manera, creuen en un altre déu (o no cre
llegir més
Sarah-Jayne Blakemore i Uta Frith
El cervell, com la resta dels nostres òrgans, es desenvolupa mentre creixem. Què i quan ha d'ensenyar-se a un nen o a un adolescent per tal d'obtenir un aprenentatge òptim? Aquest llibre respon aquesta pregunta. Les autores investiguen l'aprenentatge
llegir més
Julio Vera Vila (Coordinador) (Fundación SM)
Aquest llibre ofereix propostes i experiències que ajuden a dissenyar i desenvolupar projectes d'intervenció educativa en entorns multiculturals. L'objectiu és aprofitar la riquesa del pluralisme cultural per tal d'aprendre a viure junts.
El lector
llegir més
Jordi Longás i Núria Mollá (coord.)
Aquest llibre coincideix amb la ja inqüestionable necessitat d'ampliar les funcions de l'escola i, també, amb les veus que asseguren que mentre els centres educatius no procurin el benestar socioafectiu dels qui els integren tenen cada cop més difíci
llegir més
Esteve Pujol (text), Inès Luz González (il·lustracions)
L’autor fa una introducció del llibre recordant que: “L’ésser humà és social per naturalesa i necessita els altres des del seu naixement i fins al final de la vida. Els éssers socials no són complets si els falta la relació amb els altres; la seva di
llegir més