Abdennur Prado (Llibres de l'Índex)
Aquesta és una obra força estimulant pels educadors de casa nostra si volen entendre el paper que jugarà la comunitat islàmica en l'educació catalana.
El retorn de l’islam a Catalunya es planteja com una anàlisi transversal i interdisciplinàr
llegir més
Norman Doidge (Editorial Aguilar)
Durant més de quatre dècades la ciència i la medicina tradicionals van defensar la immutabilitat com a característica pròpia de l'anatomia del cervell. La idea més estesa era que l'enteniment humà només es modificava en la infantesa i després d'aques
llegir més
Octavi Fullat (Angle Editorial)
Les memòries d’Octavi Fullat són selectives d’una forma molt explícita: amb la tria de temes vol provocar al lector i esperonar-lo amb situacions i idees que actualment desperten polèmica
La meva veritat és el segon volum de les memòries d’un dels f
llegir més
Oriol Homs (Col·lecció d'Estudis Socials, Fundació "la Caixa")
L'objectiu d'aquest estudi és oferir una anàlisi del sistema de formació professional espanyol, identificant les seves principals característiques així com els reptes als quals haurà de fer front en un futur immediat.
L'autor examina el procés de tr
llegir més
Ignacio Morgado (Col·lecció Viure, Editorial Mina)
Per què ens costa tant dominar les nostres emocions? Per què ens agafen ganes de riure quan algú riu i ens vénen llàgrimes als ulls quan veiem algú que plora? Qui és més racional, l'home o la dona? Els animals tenen sentiments equiparables als dels h
llegir més
Departament d'Innovació, Universitats i Empresa
Paradigmes és una revista quadrimestral dedicada a l’economia productiva i el coneixement. El seu número 1 tracta sobre "la gestió del talent", amb un apartat dedicat a "Talent i educació", amb articles d'Enric Roca (coordinador d'Edu21), Josep de Mi
llegir més
Gregorio Luri (Edicions La Campana)
L’escola contra el món és una crida a l’esperança. Quan criticar l’escola i els mestres s’ha convertit en un esport, quan els profetes de calamitats són venerats pels mitjans de comunicació, el llibre de Gregorio Luri desemmascara tòpics, asserena el
llegir més
Aquest llibre ens explica d'una manera molt pràctica la teoria de les intel·ligències múltiples, del neuropsicòleg Howard Gardner, i ens ofereix diferents possibilitats en el camp de l'educació. Intenta justificar i evidenciar la implementació d'aque
llegir més
"Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació" està estructurat en forma de diàleg entre dos suposats professionals de l'educació, els quals encarnen dues posicions que, en cadascun dels temes tractats, es podrien considerar antagòni
llegir més
Daniel Pennac (Edicions Empúries)
Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne br
llegir més