Coaching d’orientació i tutoria
L’orientació educativa ha de desenvolupar peruna banda un acompanyament personalitzat del trajecte personal de cada alumnei, per l’altra, garantir una adequada gestió del grup classe des d’un lideratgeclar i capaç d’assolir un bon clima per a l’aprenentatge i la convivència,autèntics pilars de la qualitat de tot centre educatiu.
El coaching educatiu comporta espais dereflexió sobre les competències professionals en acció (simulacions) així coml’autoanàlisi dels elements a millorar en el propi exercici professional(propostes d’actuació).
Objectius de l’activitat:
- Entrenar de forma intensiva les competències pròpies de la tasca d’orientació i tutoria dels alumnes, tant des del punt de vista de l’equip docent com del tutor/a o de l’orientador/a
- Capacitar-se pel lideratge de l’equip docent i del grup-classe
- Reflexionar sobre els propis punts forts i febles com a tutors/es o orientadors/es, per tal de poder proposar-se plans de millora personals.
Continguts:
- Les funcions de l’orientació educativa al llarg de l’ensenyament obligatori.
- Les funcions de la tutoria a Primària i a Secundària.
- Les competències professionals vinculades a les tasques d’orientació i tutoria.
- Les funcions de lideratge de l’equip docent i de les reunions d’avaluació.
- Les funcions de lideratge del grup-classe.
- L’orientació personal, acadèmica i professional dels alumnes.
- L’entrenament d’habilitats professionals específiques per a les entrevistes amb alumnes i famílies, d’observació, orientació i acompanyament d’alumnes, i de reunions d’avaluació amb l’equip docent.
- Les dinàmiques de grup útils per a la conducció del grup-classe.
- L’acompanyament dels alumnes en la construcció del seu projecte de vida.
- El disseny d’un pla de millora de competències professionals a nivell personal (no presencial).
Metodologia
Es combinaran activitats d’introducciótemàtica i màster class, amb gravacionsde simulacions de situacions professionals, dinàmiques de grup i altrestècniques pròpies del coaching(autoanàlisi, plans d’actuació i feed-back personalitzat).
Duradai reconeixement:
30 hores.
Activitat reconeguda en el Pla de Formaciódel Departament d’Ensenyament.
Destinataris:
Equips directius, docents i orientadors detotes les etapes i nivells de l’educació Primària i la Secundària
Equip docent:
Joana Ferrer, Jordi Grané, Albert Lacruz, Màrius Martínez, F. Xavier Moreno, Joan Queraltó i Enric Roca.
Nombrede places:
Màxim previst de fins a 35 participants.
Cronograma
Dilluns 9 |
Dimarts 10 |
Dimecres 11 |
Dijous 12 |
|
9:00 9:30 |
Rebuda i presentació |
Informació, seguiment i projecte personal de l’alumnat Xavier Moreno |
Lideratge de l’equip docent Albert Lacruz |
Gestió de la docència tutorial i dinàmiques de grup Xavier Moreno Enric Roca |
10:00 |
||||
10:30 |
Master-class Jordi Grané Acompanyament, convivència i negociació |
L’orientació acadèmica i professional Màrius Martinez |
L’orientació educativa. Un instrument per a construir i reconstruir des del centre Joana Ferrer |
Exemples d’activitats de tutoria amb el grup classe Equip coaching Simulació 4 |
11:00 |
||||
11:30 |
||||
12:00 |
Cafè amb J. Grané |
Cafè amb M. Martínez |
Cafè amb J. Ferrer |
Cafè |
12:30 |
Les entrevistes amb les famílies Equip coaching Simulació 1
|
L’entrevista amb l’alumne Equip coaching Simulació 2 |
La reunió d’avaluació amb l’equip docent Equip coaching Simulació 3 |
Conclusions i propostes Joan Queraltó Enric Roca |
13:00 |
||||
13:30 |
Avaluació i comiat |
|||
14:00 |
Materials
Cronograma de l’activitat (pdf)
Conclusions (presentació PREZI online)
Conclusions (pdf)
Detalls de l’activitat:
Dates:Del 9 al 12 de juliol de 2012
Horaris:De 9 h a 14 h
Lloc:Auditori Centre d’Estudis Jordi Pujol (Pg. deGràcia, 88, 1r 2a de Barcelona)
Data límit d’inscripció: 3 de juliol
Imatges de l’activitat
Equip docent