Gabinet del Rectorat i Comunicació (Universitat Ramon Llull)
Aquest matí Octavi Fullat, catedràtic emèrit de Filosofia de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Antonio Damasio, catedràtic de Neurociència i de Psicologia i director del Brain and Creativity Institute de la University of Southern
llegir més
El “collège” (equivalent a 6è primària i 1r, 2on, i 3r de l’ESO) està en una situació de fracàs. “Un de cada cinc alumnes (cada any uns 150.000 alumnes) acaba el “collège” amb greus llacunes en llengua i en matemàtiques” segons escriuen els nou “savi
llegir més
octubre 1, 2010
Ha mort Joan Triadú, un dels grans prohoms del catalanisme, de la cultura i de la pedagogia. Va exercir un mestratge il·luminador, d’una fidelitat absoluta amb el país i també amb l’educació. La seva enorme fortalesa, com ressalta el president Pujol,
llegir més
setembre 22, 2010
Edu21 col·labora un any més amb l’ITWorldEdu, organitzat pel Cetei-Fundació Joan XXIII, que té com a objectiu buscar solucions per potenciar les TIC a l’ensenyament. Ja es pot accedir a l’apartat d’inscripcions de la pàgina web per a poder assistir
llegir més
El diagnòstic precoç és clau per poder afrontar aquestes patologies i prevenir un possible fracàs escolar.
La majoria dels problemes són casos de dislèxia i alumnes amb hiperactivitat.
llegir més
Almenys dos alumnes de cada aula tenen problemes d'aprenentatge, principalment dislèxia o trastorns d'atenció. L'Observatori de Salut de la Infància i l'Adolescència va revelar ahir que aquest curs, a les aules catalanes, hi ha com a mínim 57.000 est
llegir més
Los más frecuentes son la dislexia, que afecta a entre un 5% y un 17% de los niños, y la hiperactividad, con una incidencia de entre un 8% y un 12%
llegir més
En el marc de l'acte de presentació del quart informe FAROS sobre trastorns de l'aprenentatge, coordinat per l'Observatori FAROS de salut de la infància i la adolescència de Sant Joan de Déu, Enric Roca, coordinador d'Edu21, presentarà el capítol tit
llegir més
Marta Gastón / Anna Feliu (BTVnoticies.cat)
A Catalunya, es calcula que a cada aula hi ha entre 2 i 10 alumnes amb algun tipus de trastorn de l'aprenentatge. Si no es tracten a temps, es poden traduir en fracàs escolar. Aquests són els resultats de l'informe FAROS, liderat per l'Hospital de Sa
llegir més
Mari Carme Gallego (lamalla.cat)
La dislèxia i els trastorns d'atenció són els més freqüents. A cada aula catalana de primària i secundària hi ha com a mínim dos nens que presenten un trastorn d’aprenentatge el que pot provocar fracàs escolar. Així es desprèn de l’informe Faros que
llegir més