14 setembre 2010
Marta Gastón / Anna Feliu (BTVnoticies.cat)

Trastorns camuflats en el fracàs escolar

A Catalunya, es calcula que a cada aula hi ha entre 2 i 10 alumnes amb algun tipus de trastorn de l'aprenentatge. Si no es tracten a temps, es poden traduir en fracàs escolar. Aquests són els resultats de l'informe FAROS, liderat per l'Hospital de Sant Joan de Déu. Els consells per evitar-ho: fer una diagnosi precoç i destinar més recursos a les escoles.
A Catalunya es calcula que a les aules hi ha uns 57.000 alumnes amb trastorns de l’aprenentatge:
la dislèxia, el dèficit d’atenció i la hiperactivitat són els més
comuns. Des de l’Hospital Sant Joan de Déu aconsellen estar atents,
professorat i famílies, i detectar-los abans que condueixin al fracàs escolar.
Si es fa una bona diagnosi i s’inicia un tractament adequat durant la
infància i l’adolescència, aquests problemes es poden resoldre i poden contribuir a tenir una vida adulta més saludable.

http://www.btvnoticies.cat/2010/09/14/trastorns-camuflats-en-el-fracas-escolar/