Pilar Benejam Arguimbau (Associació de Mestres Rosa Sensat)
En un moment com el present, potser és necessari que persones com Pilar Benejam parlin de la dignitat de la professió de mestre, de la seva complexitat, de les seves exigències, de la satisfacció de treballar amb infants i joves i de la responsabilit
llegir més
Jaume Sarramona (Editorial Horsori)
Aquesta obra clarifica què signifiquen les competències bàsiques, què aporten de nou al treball docent i què mantenen del vigent fins ara. Presenta les competències bàsiques que s'han determinat des del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de
llegir més
Ignacio Calderón Almendros (Octaedro)
Educación, pobreza y exclusión en la vida de José Medina.
llegir més
Jaume Sarramona (Editorial Barcanova)
Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En aquestes memòries hi trobareu explicades les seves experiències co
llegir més
Àngels Domingo Roget i M. Victoria Gómez Serés (Narcea)
Aquest llibre, orientat a la pràctica, es dirigeix als docents, formadors, pedagogs, professionals de l'educació i responsables d'institucions educatives, interessats en potenciar el seu desenvolupament professional mitjançant metodologies basades en
llegir més
Ursula Oberst i Ramon Company (Pagès Editors)
Agafant el fil del llibre d’ Ursula Oberst, “El trastorn del nen consentit”, els autors es dirigeixen a pares, professors i psicòlegs que tracten amb nens normals, nens difícils i nens amb problemes comportamentals. Descriuen els principals errors qu
llegir més
Xavier Melgarejo (Plataforma Editorial)
Què podem aprendre del sistema educatiu de més èxit.
L'escola està en crisi. El sistema educatiu espanyol es troba en l'ull de l' huracà de les lluites polítiques i de la discussió pública, sense que els successius intents de reforma educativa
llegir més
Francisco Mora (Alianza Editorial)
Què és la neuroeducació? Es pot parlar de neuroeducadors? Hi ha problemes en la relació neurocientífic-menstre, (i més enllà professors universitaris) especialment en el llenguatge utilitzat pels primers per a dirigir-se als segons en la transferènci
llegir més
Enric Prats (Universitat de Barcelona)
Catalunya carrega amb una herència difícil en educació. Acostumada a liderar històricament la innovació pedagògica, l’escola d’aquest país es troba ara massa qüestionada i poc acompanyada. Alguns volen respirar els aires que vénen del nord d’Europa p
llegir més
Miquel Martínez i Bernat Albaigés (directors) (Fundació Bofill)
En el marc de l'actual conjuntura econòmica i social, en què les reformes, els ajustos i les retallades posen en qüestió les bases del nostre model de benestar social, aquest anuari d'educació situa el dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats e
llegir més