12 de abril de 2021
Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt-Avui)

L’autonomia curricular

Amb motiu del debat que suscita la futura implementació de l’enèsima llei educativa –la Lomloe–, i amb aquesta la també enèsima reforma curricular de l’educació obligatòria, convé assenyalar unes constatacions que no per evidents resulten menys oportunes de recordar. En primer lloc, cal dir que tot currículum és resultat d’una acció política o, millor, d’un recopilatori de decisions d’índole política, atès que no responen a argumentacions de contrastació científica. Qui decideix, i en nom de qui, el que es posa en el currículum escolar o se’n treu? Quines competències, objectius i continguts d’aprenentatge es prescriuen com a obligatoris i universals i quins no? I quins son els arguments de la mencionada tria? La tradició potser? La força de determinats lobbies gremials o corporatius? El poder de l’acadèmia o acadèmies? Els interessos dels grups de pressió seculars de l’Estat?

Llegir més.

Llegir el darrer butlletí Edu21


Grup EduEstatGrup EduInterGrup Edufutur