Vídeo-resum de la 32a tribuna
A l’escola: què aprendre de bàsic i comú? (2) – Una mirada des de les arts i les humanitats.
llegir mésA l’escola: què aprendre de bàsic i comú? (2) – Una mirada des de les arts i les humanitats.
llegir mésL’amic d’Edu21 ha estat guardonat amb una menció honorífica en el XXVII Premi Joan Profitós, un premi d’assaig pedagògic sota el...
llegir mésDarrerament, el debat pedagògic s'ha reactivat impulsat per diversos factors que han confluït en la necessitat de repensar els fonaments i les pràctiques dels centres educatius, en vista dels canvis de tota mena que viuen les nostres societats. Aques
llegir mésAntoni Burgaya, Secretari General de l'Escola Pia de Catalunya i Enric Roca, director d'Edu21, van signar el conveni el passat dilluns 3 d'abril a l'Escola Pia de Sitges. L'objectiu del conveni és establir una
llegir mésEn educació, l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat encara és un tema sotmès a discussió. Ara avancem cap al que en diem aprenentatges per competències. És a dir, allò que es persegueix ja no és la simple acumulació d'aprenentatges seqüenciats i
llegir mésLa nova economia requereix societats en què el 90% de la població estigui molt formada i unes competències de treball en equip i pensament crític que el model educatiu actual no dona. Catalunya empeny per un nou model.
llegir mésLa nostra societat es va adonant que el moviment renovador que des de molts àmbits va protagonitzant la comunitat educativa respon a una inquietud profunda i, alhora, a una convicció molt estesa que el model d'escola, el que hem conegut des de la rev
llegir mésEn aquestes dates s'han fet públics els resultats de les proves PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional dels Alumnes) patrocinat per l'OCDE. Aquest fet sol anar acompanyat d'uns dies de comentaris i reflexions a la llum dels resultats destacat
llegir mésCom podríem alliberar el sistema educatiu, en l'etapa bàsica (primària i ESO), de l'actual funció classificatòria que desenvolupa mitjançant l'avaluació? Alguns opinen que aquest és un debat etern i, per tant, irresoluble; que la funció avaluadora co
llegir més