Notícies

Metodologies diverses

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

Darrerament, el debat pedagògic s'ha reactivat impulsat per diversos factors que han confluït en la necessitat de repensar els fonaments i les pràctiques dels centres educatius, en vista dels canvis de tota mena que viuen les nostres societats. Aques

llegir més

Notes numèriques, ficció?

Enric Roca, director d'Edu21

En educació, l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat encara és un tema sotmès a discussió. Ara avancem cap al que en diem aprenentatges per competències. És a dir, allò que es persegueix ja no és la simple acumulació d'aprenentatges seqüenciats i

llegir més

Què volem ser de grans?

Anna Pinter (L'econòmic)

La nova economia requereix societats en què el 90% de la població estigui molt formada i unes competències de treball en equip i pensament crític que el model educatiu actual no dona. Catalunya empeny per un nou model.

llegir més

Pla per transformar

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)

La nostra societat es va adonant que el moviment renovador que des de molts àmbits va protagonitzant la comunitat educativa respon a una inquietud profunda i, alhora, a una convicció molt estesa que el model d'escola, el que hem conegut des de la rev

llegir més

Pisa? Anem fent

Enric Roca, director d'Edu21

En aquestes dates s'han fet públics els resultats de les proves PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional dels Alumnes) patrocinat per l'OCDE. Aquest fet sol anar acompanyat d'uns dies de comentaris i reflexions a la llum dels resultats destacat

llegir més

Avaluar per seguir aprenent

Enric Roca, director d'Edu21

Com podríem alliberar el sistema educatiu, en l'etapa bàsica (primària i ESO), de l'actual funció classificatòria que desenvolupa mitjançant l'avaluació? Alguns opinen que aquest és un debat etern i, per tant, irresoluble; que la funció avaluadora co

llegir més