Reptes per a l’educació superior
El 9 de maig tingué lloc la 25a Tribuna d’Edu21 que fou dedicada a “L’Educació Superior a Catalunya”. El professor de la Universitat de Glasgow Òscar Valiente, bon coneixedor de l’educació
llegir mésEl 9 de maig tingué lloc la 25a Tribuna d’Edu21 que fou dedicada a “L’Educació Superior a Catalunya”. El professor de la Universitat de Glasgow Òscar Valiente, bon coneixedor de l’educació
llegir mésEl passat 14 de març tingué lloc la 23a. Tribuna d’Edu21 titulada: Com es construeix un sistema educatiu nacional? El doctor Francesc Pedró, des de la seva visió experta en sistemes educati
llegir mésL’educació sempre es mou entre la realitat conjuntural, que condiciona les pràctiques del present, i els somnis de futur que constitueixen l’aposta per a la millora constant i per l’assoliment d’horitzons esperançadors.
llegir mésQuan acabem l’any 2012 volem destacar, des d’Edu21, un dels esdeveniments que ens ha fet més il·lusió protagonitzar. Ens referim al 1r Congrés Edu21 que tingué lloc els dies 15 i 16 de novembre
llegir mésLa 21 Tribuna d’Edu21, celebrada el passat 25 d’octubre, comptà amb la intervenció del pedagog Francesco Tonucci, molt conegut i seguit a casa nostra des de fa força anys. Conduïda pel prof
llegir mésMai com ara hem tingut la sensació que en els propers temps viurem grans oportunitats de canvi. Encetem un procés on podrem autodeterminar-nos com a nació i, per consegüent, tot es podrà revisar i reformar. I tindrem –tenim ja– l’obligació d’anar dis
llegir mésNingú nega la necessitat d’ajustaments pressupostaris en l’actual situació econòmica. També en educació hi ha programes, projectes, serveis, models organitzatius i de funcionament, protocols administratius, “formes de fer”... molt millorables i, sobr
llegir mésEls ajustaments que ja estem fent, així com els que possiblement encara ens calgui abordar en el sistema educatiu català, ens exigeixen destriar molt bé allò veritablement essencial que cal preservar del que no ho és.
llegir mésA tots ens agradaria que la situació fos una altra i que ràpidament tornéssim als temps d’abans de la crisi i poguéssim recuperar sous, ràtios de professors i alumnes, recursos de suport, sisena hora i finançament per a projectes d’innovació pedagògi
llegir mésEl passat 15 de març, en el marc de la XIX Tribuna d’Edu21: Educació i aprenentatge a l’adolescència, la Dra. Iroise Dumontheil de l’Institute of Cognitive Neuroscience de Londres, va pronu
llegir més