Editorial

L’acollida als nouvinguts: més desorientació?

Enric Roca, coordinador d'Edu21

En les darreres setmanes el Departament d’Educació, lluny de deixar reposar el sistema educatiu català i donar-li un temps per a pair els darrers informes i, també, perquè pugui reflexionar i elevar propostes en relació al document de bases per a una

llegir més

El retorn de les qualificacions

Enric Roca, coordinador d'Edu21

A mitjans de desembre el Departament d’Educació va fer públic els grans trets d’una nova normativa d’avaluació per a l’educació obligatòria i on el titular principal fou que es tornaven a reintroduir les qualificacions qualitatives clàssiques a primà

llegir més

Necessitem millorar, i força

Enric Roca, coordinador d'Edu21

A finals de novembre i a principis de desembre hem tingut en tots els titulars dels mitjans de comunicació de casa nostra indicadors, bàsicament quantitatius, que en general diagnosticaven al nostre sistema educatiu com a poc eficient en relació a mo

llegir més

Les TIC enteses com a llenguatges, eines i espais (I)

Miquel Àngel Prats, professor FPCEE Blanquerna i col·laborador d’Edu21

Molt sovint les TIC es conceben únicament i exclusiva com a eines de treball o instruments d’oci. Aquesta visió tant reduccionista de veure les TIC com a simples aparells no deixa marge a entendre que estem també davant de nous llenguatges, de nous c

llegir més

Edu21: una iniciativa que avança

Enric Roca, coordinador d'Edu21

El passat 24 d’octubre Edu21, conjuntament amb el CEJP (Centre d’Estudis Jordi Pujol), va organitzar el seu primer seminari. Un dia complert dedicat a la reflexió, a l’escolta d’experts, de mestres i professors, de directors de centre i de membres d’

llegir més

Edu21: segona fase

Enric Roca

La primera fase del Projecte Edu21 començà amb la jornada de Terrassa del 19 de juliol del 2005; un conjunt de professionals de l’ensenyament iniciaren un debat d’on sorgiren tot un seguit de reptes i preocupacions al voltant de la millora de la qual

llegir més

L’escola de la identitat i la diversitat

Enric Roca i Casas

... El consens social resulta necessari per fonamentar els valors sobre els quals un projecte educatiu podrà ser intercultural pel respecte a la diversitat i identitari per la preservació i foment de la cultura pròpia ... ...L’escola catalana no ha

llegir més
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13