L’escola digital fa camí
El passat 21 de novembre, Edu21 celebrà la seva VII Jornada de reflexió adreçada als professionals de l’educació sota el títol genèric: Avancem cap a l’escola digital? I amb el subtí
llegir mésEl passat 21 de novembre, Edu21 celebrà la seva VII Jornada de reflexió adreçada als professionals de l’educació sota el títol genèric: Avancem cap a l’escola digital? I amb el subtí
llegir mésFa uns dies hem assistit a un debat a la nostra televisió pública sobre l’ensenyament. Aquest pretès debat va posar en evidència molts dels vicis crònics del país a l’hora de confrontar les diferents visions sobre l’educació, i esdevingué més un clar
llegir mésSón temps on el finançament i l’economia ocupen els titulars d’actualitat. Temps que conviden a filar prim, a no malbaratar, a avaluar resultats i rendiment, competència i valor afegit. Pot l’educació esdevenir una excepció a aquesta preocupació soci
llegir mésAquest mes de setembre comencem un nou curs d’Edu21; ja fa més de tres anys de la jornada inicial a Terrassa, quan gairebé cent mestres catalans es van reunir per exposar i compartir les se
llegir mésLa formació inicial dels mestres i professors ha de posar l’accent en assegurar que el futur professional domini aquelles competències que li ofereixin un marc teòric i conceptual ampli des d’on ubicar el treball professional. Així, s’ofereixen conei
llegir mésEdu21 celebrà el passat 27 de maig la seva V Tribuna amb el títol: "Propostes per a la direcció dels centres educatius". Com a ponents convidats comptàrem amb la presència del catedr
llegir mésL’avantprojecte del la Llei d’Educació de Catalunya ja s’ha fet públic i ha iniciat el seu periple que l’ha de portar al Parlament. Des d’Edu21 l’hem començat a analitzar en detall tal com férem amb el document de bases anterior a aquest avantproject
llegir mésEn el llenguatge propi de la política educativa, darrerament es barregen conceptes per definir aquell espai que, transcendent al marc concret del centre escolar o educatiu, abasta una responsabilitat social més gran que el de la pròpia gestió del cen
llegir mésEl país no acaba d’anar bé. Ni en recursos econòmics, ni en hidràulics, ni en infraestructures, ni en habitatge, ni en educació… ni, potser, en la voluntat, en l’ambició i en l’exigència. A nivell individual i a nivell col·lectiu. I en el cas de l’ed
llegir mésQuan es demana que el sistema educatiu sigui més eficaç, presenti millors resultats i contribueixi de manera substantiva a millorar l’educació del nostre país, hom sol pensar en els resultats dels aprenentatges dels alumnes. I encara més, en els seus
llegir més