Butlletí: 118

Educació inclusiva; ens ho creiem? (editorial)

A mitjans de setembre, la directora general d’educació inclusiva del departament d’Educació, Laia Asso, va fer unes declaracions afirmant que en l’actual curs el departament ja havia esgotat -va dir “petat”- la partida pressupostària destinada als monitors de suport (vetlladors) a les escoles en l’àmbit de l’educació inclusiva. La directora general també va afirmar a…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 17: Recerca educativa contrastada (col·laboració)

Un curs escolar sempre s’acaba ple de sensacions aclaparadores: fatiga, celeritat, acomiadaments i tancament. Són els finals de curs on, sembla, que tot s’acaba.   L’espectador, durant l’obra, ha d’anar descobrint les seves emocions i la relació entre ell i l’espectacle. Necessita aquest procés de descobriment i, com a procés, té un ritme. Mai no…

Saber-ne més

La importància de l’atenció en l’aprenentatge (col·laboració)

Vigila amb aquest alumne perquè és problemàtic… Aquesta expressió és tal vegada una de les més repetides a l’inici de cada curs quan els tutors i professors fan el traspàs d’informació dels alumnes i adverteixen als nous docents sobre els trets de personalitat d’aquests mateixos alumnes. És habitual classificar a un alumne com a problemàtic…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Ombres de colors


El nou còmic d’Oriol Malet: una història d’abandonaments escolars, amistat i creativitat. «Cris… Desperta!». Així comença aquesta aventura d’abandonaments que també són oportunitats, i amistat, i creativitat. Cris no té clar per on tirar, només sap que, quan dibuixa, tot agafa una altra llum. I de sobte aquesta colla d’ombres: d’on venen? Amb el seu…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

PIRLS 2021


Progress in International Reading Literacy Study 2021 El PIRLS 2021 de l’IEA és el cinquè cicle de l’avaluació PIRLS. El PIRLS proporciona dades comparatives internacionals sobre com llegeixen els infants mitjançant l’avaluació del rendiment lector dels estudiants a quart de primària. Els resultats de tendències a través de les avaluacions permeten als països controlar l’eficàcia dels…
Saber-ne més

ISSN 1988-544X