Butlletí: 117

Comprensió lectora… i oral (editorial)

Segons l’Informe Internacional PIRLS del 2021, Catalunya té uns nivells de comprensió lectora, a 4t de Primària, dels més baixos entre les CCAA (només per davant de Ceuta i Melilla) i entre els països europeus (supera només Turquia i Bèlgica). La importància cabdal de la comprensió lectora ja fou tractada per Edu21 ara fa dotze…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 16: “Obrir finestres” a l’alumnat: formació i orientació personal i professional, una matèria d’oferta optativa anual (col·laboració)

En un Matís anterior a aquest assenyalava que la qualitat, en la docència, té la capacitat d’”obrir finestres”, perquè “fa llum” a l’alumnat mentre l’acompanyes en el seu procés d’aprenentatge. Que la qualitat educativa es predica de la intencionalitat del professional d’exercir la mirada i la funció de “fer llum”. I que, amb això, amb…

Saber-ne més

Competència digital docent (col·laboració)

A aquestes alçades del segle XXI parlar de competència digital docent no hauria de ser ni notícia ni motiu de controvèrsia. Però ho és i goso pronosticar que en seguirem parlant i discutint encara molts més anys. La irrupció de la pandèmia el març de 2020 i els mesos, i cursos, que la van seguir…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Reflexión y práctica pedagógica


Aquesta obra s’integra en el context dels estudis teòrics sobre l’educació, perquè en educació allò teòric s’integra com un aspecte més de la pràctica pedagògica. Parlar de teoria als estudis pedagògics és simplement buscar les bases, és a dir, fonamentar l’inici de la pràctica que, evidentment, pot canviar o ratificar els postulats teòrics d’on va…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Internet segura


Web informativa de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, adreçada a famílies, infants i joves, i educadors.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Abandonament escolar

 
Article d’Enric Roca publicat a El Punt-Avui.
 

ISSN 1988-544X