Els processos socials, en determinats contexts d’una certa estabilitat, solen romandre sota l’aparença d’una immobilitat que es perllonga en el temps. El nostre sistema educatiu seria un clar exemple d’això malgrat la irrupció constant de noves lleis que, en el fons, aconsegueixin que res de fonamental canviï.
llegir més
Aquest darrer trimestre de curs l’acabarem com puguem. Alguns centres havent sabut optimitzar el treball d’anys d’esforç per bastir currículums competencials, per àmbits o per projectes que, si bé en la seva majoria encara no es podien dir interdisciplinaris, almenys avançaven en la multidisciplinarietat.
llegir més
La irrupció del Covid-19 ens posa a prova a tothom i en tots els àmbits. En el terreny de l’educació de manera molt especial.
llegir més
L’actual govern espanyol activarà per segona vegada (la primera es suspengué per la convocatòria d’eleccions) una nova llei d’educació, la LOMLOE (Llei Orgànica de Modificació de la Llei Orgànica d’Educació). Aquesta Llei, segons fonts governamentals, persegueix suprimir alguns preceptes de la denominada Llei Wert del 2013 i introduir nous elements.
llegir més
L’educació institucional, sobretot la que depèn del govern -dels governs-, secularment en el context de l’Estat Espanyol i, és clar,...
llegir més
Malauradament, a l’igual que en altres terrenys de màxima rellevància política a casa nostra, també en el camp educatiu la...
llegir més
Fa força temps que som conscients que el nostre sistema d’educació superior, i més concretament el sistema universitari, a més...
llegir més
Les neurociències han irromput amb força en els darrers temps en el món educatiu. Tanmateix, ja en les darreres dècades...
llegir més
Edu21 impulsa espais per a la reflexió pausada i aprofundida sobre els principals reptes que la tasca educativa té plantejats en l’actual horitzó de canvis profunds. Espais oberts a la participació de tothom que hi estigui interessat.
llegir més
Sabem que l’educació és un bé comú a protegir, a reivindicar i a promocionar. Sabem que és la clau de...
llegir més