Butlletí: 92

Neuroeducació i pedagogia (editorial)

Les neurociències han irromput amb força en els darrers temps en el món educatiu. Tanmateix, ja en les darreres dècades del segle passat, alguns autors propugnaven que la pedagogia hauria d’incorporar els avenços de la neuropsicologia a més dels de la psicologia cognitiva, com una de les bases epistemològiques de les ciències de l’educació. Actualment…

Saber-ne més

UNAE. La meva estada: regar amb paciència (2) (col·laboració)

La meva docència va començar puntualment (abril 2018). Dies abans, però, ja havia conegut els respectius equips de treball. D’entre tots ells, una arquitectònica em va cridar l’atenció: l’enfocament que prenien les pràctiques. A diferència de casa nostra, a la UNAE[1], s’hi treballa en parella pedagògica. «Cambiar el mundo, amigo Sancho, no es locura ni…

Saber-ne més

Ajudem, aprenem… Creixem. Els programes aprenentatge-servei (APS) a l’Escola Sant Jaume FEP (col·laboració)

Una proposta integral d’educació en valors, educació emocional, emprenedoria i inclusivitat dels 3 als 18 anys 1r premi aprenentatge servei Ciutat de l’Hospitalet del Llobregat 2019. Ed.Santillana   Aquest projecte neix a partir de la realitat de la nostra ciutat de L’Hospitalet del Llobregat, del barri Collblanc-Torrassa, i per tal de donar resposta a les…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Otras formas de aprender


La nostra educació permet vaticinar el nostre grau d’aprenentatge i satisfacció en el futur, i fins i tot quant de temps viurem. Tot i això, malgrat la seva extraordinària importància, l’ensenyament i l’aprenentatge han perdut el contacte amb el progrés humà. Vivim en l’era de la informació, treballem en l’economia del coneixement, però les nostres…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Education at a Glance


Informe anual de l’OCDE sobre qui participa en l’educació, quant s’hi gasta, com funcionen els sistemes educatius i els resultats que aconsegueixen.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Unitat del coneixement

 
Hi ha un corrent de fons, una percepció cada vegada més intensa, que planteja la transmissió del coneixement, la tasca educativa, des d’un enfocament que superi la tradicional compartimentació dels sabers. En aquest sentit s’assagen, sobretot, noves metodologies d’ensenyament on s’intenten abordar els continguts des d’un enfocament multidisciplinari i, en el millor dels casos (de…
 

Comunicat d’Edu21 arran de la sentència del Tribunal Suprem

 
Edu21 és una entitat al servei de la millora de l’educació a Catalunya, per la qual cosa genera reflexions i propostes per innovar i optimitzar els processos educatius. Ho fa reconeixent les aportacions que la tradició pedagògica catalana ens ha llegat, analitzant la realitat de la situació actual i estudiant de forma prospectiva els reptes…
 

ISSN 1988-544X