Butlletí: 88

Tres grups, tres reptes (editorial)

Edu21, amb l’estímul i la col·laboració dels seus Amics/Amigues, impulsarà en les properes setmanes tres grups de treball amb l’objectiu d’aprofundir des de l’estudi, la reflexió, el debat i l’elaboració de propostes, tres temàtiques que ens semblen essencials d’encarar ara i aquí: 1) la de la interdisciplinarietat curricular i metodològica (Eduinter); 2) l’aprofundiment en els…

Saber-ne més

La dismòrfia Snapchat, una problemàtica emergent en els centres educatius (col·laboració)

Els selfie o autofoto són un fet habitual en el context adolescent. La seva difusió a les xarxes socials s’ha convertit en una pràctica freqüent. En tractar-se de fotos compartides, aquestes imatges són retocades mitjançant filtres que milloren la mateixa, es tracta d’una mena de “cirurgia estètica” virtual a través d’apps com AirBrush, Selfie Editor,…

Saber-ne més

UNAE. La meva arribada: sembrar amb amor (1) (col·laboració)

Recordo perfectament el moment. A tocar de sant Joan (juny 2016), vaig rebre un missatge electrònic en què una nova universitat cercava professorat: a poder ser joves doctors (i doctores!). Heus ací: la Universidad Nacional de Educación (UNAE), institució de nou cuny, situada a la zona austral de l’Equador. Concretament, el seu campus principal s’emplaça…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

L’escola importa. Notes per repensar l’educació.


Pensar l’escola d’avui és imaginar l’educació del futur. Aquesta és, potser, l’única certesa que ens dispensa Enric Prats en aquestes notes plenes d’interrogants i provocacions. Si ens quedem clavats en una educació del passat, no satisfem les necessitats i els anhels de les criatures d’avui; com tampoc no ho fem si eduquem només pensant en…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

ICCDPP


Web del International Centre for Career Development and Public Policy, que té com objectiu compartir les millors pràctiques, coneixements i experiències en orientació acadèmica i professional, i crear vincles entre centres d’aprenentatge, associacions i responsables polítics, investigadors i experts en la matèria.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Nueva Educación de Chile es reuneix amb Edu21

 
La fundació Nueva Educación de Chile desenvolupa un programa de formació per a directius per iniciar processos de transformació profunda de l’educació. El seu director és Arnoldo Cisternas, que també forma part de l’equip directiu internacional de l’Instituto Relacional. Ell mateix, amb participants d’aquest programa de formació, acompanyats pel Pepe Menéndez -que forma part del…
 

Trobada d’Amigues i Amics d’Edu21

 
A la reunió es van explicar diverses informacions relacionades amb l’activitat de l’Associació, es van recollir propostes per a l’organització de futures tribunes, i es van exposar els grups de treball que comencen o reprenen les seves activitats enguany.
 

ISSN 1988-544X