16 juny 2009
OCDE

Un nou estudi de la OCDE proveeix les primeres dades comparatives a nivell internacional sobre les condicions que afecten als docents a les escoles

Un nou estudi de l'OCDE proveeix les primeres dades comparatives a nivell internacional sobre les condicions que afecten els docents a les escoles - des de l'impacte dels problemes als salons de classes fins a les oportunitats de capacitació professional.
D'acord als resultats de l'Estudi Internacional sobre Docència i Aprenentatge (TALIS,
per les seves sigles en anglès) que va ser realitzat a 23 països,
"assolir un ambient efectiu per a la docència i l'aprenentatge"
requereix examinar els problemes que afecten els professors a les
escoles d'ensenyament secundari a través de les observacions dels
propis professors.

Els països participants en l'estudi són:
Austràlia, Àustria, Bèlgica (la comunitat flamenca), Brasil, Bulgària,
Corea, Dinamarca, Eslovènia, Espanya, Estònia, Hongria, Irlanda,
Islàndia, Itàlia, Lituània, Malàisia, Malta, Mèxic, Noruega, Polònia,
Portugal, la República Eslovaca i Turquia.

A
cada país al voltant de 200 escoles van ser seleccionades de forma
aleatòria, i a cada escola el seu director -amb 20
mestres més també seleccionats de forma aleatòria-, van resoldre el
qüestionari. Les preguntes van tractar sobre temes com la preparació
dels mestres, les seves pràctiques d'ensenyament i el reconeixement i
estímuls.

http://www.oecd.org/document/30/0,3343,en_2649_37455_43055902_1_1_1_1,00.html