21 març 2012
(BTV)

Un informe conclou que separar alumnes segons les capacitats augmenta el fracàs escolar

Un informe de la Fundació Jaume Bofill conclou que cal fer una aposta per l'educació inclusiva i individualitzada per millorar el rendiment de l'alumnat. L'estudi considera que durant la secundària s'han de mantenir unes assignatures troncals i comunes, i reclama la necessitat de crear equips docents sòlids al voltant del projecte de cada centre.

L’estudi conclou que el model integrador redueix les desigualtats i millora els resultats de l’alumnat. Adverteix que en el nou context escolar i social el model s’ha anat desvirtuant i alerta que en molts centres hi ha una pràctica generalitzada de segregació de grups per nivells.

La Fundació Jaume Bofill proposa fer canvis en el currículum acadèmic, el professorat, les direccions i l’organització dels centres, i planteja substituir la segregació per un model d’aula individualitzada i integradora.

L’estudi també cita la proposta de reduir l’ESO a tres anys i augmentar el batxillerat i afirma que aquesta mesura afeblirà els mínims comuns que tots els alumnes haurien d’assolir. En aquest sentit considera quecal reduir i flexibilitzar els currículums per garantir que tots els alumnes assoleixen les capacitats mínimes abans dels 16 anys.

http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/03/20/un-informe-conclou-que-separar-alumnes-segons-les-capacitats-augmenta-el-fracas-escolar/#.T2ilrb6nDxY.email