2 febrer 2018

Nieves Maya Elcarte

Nieves Maya Elcarte és llicenciada en Ciències de l'Educació per la Universidad de Navarra. Es va diplomar en Magisteri a l'Escuela Universitaria del Profesorado del Seminario de San Sebastián. La seva pràctica com a docent va començar l'any 1987 en el Colegio Carmelitas Sagrado Corazón de Vitoria-Gasteiz, i des del 2000 és la directora del mateix. Ha treballat en totes les etapes de l'ensenyament no universitari i ha estat coordinadora de diversos projectes d'innovació que s'han desenvolupat a la institució.
En l'àrea de la gestió educativa:
  • Des de l'any 2000 ha dirigit la implantació al seu centre del model d'excel·lència EFQM que va obtenir l'any 2007 la Q d'or d'Euskalit (Fundació Basca per a la Qualitat), i en el 2009 el premi Finalista Europeu EFQM en reconeixement a la seva gestió.
  •  Des de l'any 2008 pertany a la Junta Directiva del FEAE (Fòrum Europeu d'Administradors de l'Educació) del País Basc i el 2011 va ser nomenada vicepresidenta.
  • Ha participat en diverses activitats relacionades amb la Gestió i Direcció dels Centres Educatius:
    • A la revista OGE (Organización y Gestión de Centros Educativos),
    • al VII Congreso de Calidad en Educación organitzat per la Consejería de Educación de La Rioja,
    • a la Universidad de Navarra imparteix un monogràfic sobre Direcció de Centres Educatius,
    • benchmarking amb altres centres i entitats a nivell nacional i internacional.
En l'àrea relacionada amb la neurociència i l'educació:
  •  És coautora del llibre "Conocer el cerebro para la excelencia en la educación" (Innobasque, 2011).
  • Ha supervisat la publcaicó d'un article a la revista "Ser Padres" relacioant amb el desenvolupament del cervell i l'educació.
  • Ha codirigit un estudi d'investigació sobre "El rendimiento académico en el alumnado de Bachiller" amb professors del Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos de la Facultad de Educación de la Universidad Complutense de Madrid.
  • Pertany al comitè de Gestió del Coneixement de la AEC (Asociación Española para la Calidad).
  • Forma part del grup de reflexió Ícaro de la Fundació Novia Salcedo i té publicats al seu blog entrevistes i documents relacionats amb la neurociència i l'educació.
  • És coautora del llibre "Causas médicas del fracaso escolar y tratamientos para superarlo" (Everest, 2011)
  • El col·legi que dirigeix és la seu d'un laboratori d'investigació neurocientífica del BCBL (Basque Center on Cognition, Brain and Language) ones realitzen estudis relacionats amb la pedagogia com l'atenció, la memòria, la dislèxia, els mètodes d'aprenentatge de la lectoescriptura... a l'edat escolar.