16 desembre 2008

L’estudi “Escriure sense por” guanya el segon Premi d’Educació Edu21

Un estudi sobre l'aprofitament de l'excel·lència creativa dels estudiants de secundària ha estat el guanyador de la segona edició del Premi d'Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa que impulsa el Centre d’Estudis Jordi Pujol en el marc del projecte educatiu Edu21. El treball guardonat, titulat Escriure sense por, és obra de Montserrat Torra i Puigdellívol, professora d'educació secundària. El premi, dotat amb 6.000 €, el va lliurar ahir al vespre Jordi Pujol en el decurs d'un acte que va tenir lloc a la Casa Golferichs de Barcelona. Escriure sense por és un treball d'investigació poc convencional: analitza què poden fer els centres de secundària i el professorat perquè els alumnes motivats i dotats per a l'escriptura puguin assolir l'excel·lència en aquest camp. La base de l'estudi es construeix a partir de conèixer quins recursos hi ha als centres per estimular a aquests nois i noies i esbrinar com volen ells mostrar el seu talent.

  Segons l'autora de l'estudi el seu treball de recerca demostra que els centres de secundària de Catalunya no aprofiten al cent per cent les eines estimuladores de l'escriptura de què disposen. Durant la seva intervenció després del lliurament del premi, Torra va indicar que  maluradament “els professors perdem massa el temps en altres coses que ens absorveixen en el dia a dia”. El Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió en educació pretén incentivar la reflexió sobre aquelles pràctiques d’aula o de centre que, amb caràcter innovador, hagin portat a terme, o tinguin intenció de fer-ho, els mestres i professors de les diverses etapes del sistema educatiu.   Acta del Jurat (pdf)  

Notícies relacionades

Europa Press Eco Diario Terra Ya.com