31 gener 2018

Genís Roca

Expert en el moviment Web 2.0, és un reconegut ponent i divulgador requerit per empreses i institucions com La Caixa, Applus, Finconsum, TV3, Catalunya Ràdio, EADA, UOC, Universia, Fundación Empresa Universidad Gallega o l’Instituto de Fomento de la Región de Murcia entre altres. És autor juntament amb Antonio Fumero del llibre “Web 2.0” editat el 2007 per la Fundació Orange, i participa periòdicament en el programa de ràdio Via Lliure de RAC1.

Ha estat director general d’Infonomia (www.infonomia.com), la xarxa decana d’innovació amb més de 17.000 afiliats dedicada, amb els seus esdeveniments, edicions i consultoria, a identificar, analitzar i explicar els factors que transformaran les organitzacions i la societat. Anteriorment fou gerent de les iniciatives a Internet de la Universitat Oberta de Catalunya (www.uoc.edu) la qual va posicionar entre las 50 webs més visitades d’Espanya mitjançant l’impuls de múltiples iniciatives digitals de divulgació científica i cultural. A més a més, va ser responsable de tots els serveis universitaris no acadèmics (gestionant un col·lectiu de més de 110.000 persones en 52 països) i adjunt a la gerència per impulsar un canvi en el model de gestió, definint el mapa de processos i indicadors de l’organització i promovent els estàndards EFQM de qualitat. Va iniciar la seva activitat professional el 1991 a la Universitat Autònoma de Barcelona (www.uab.es) on fou responsable de l’Àrea de Microinformàtica fins a la seva incorporació a la UOC com a director de la Informàtica de Gestió.

Llicenciat en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona i MBA per ESADE, ha estat professor de Models de presència a la xarxa per a la Càtedra UNESCO i de Nous models de negoci en diferents mestratges. Ha format part de diferents consells d’administració i ha estat gerent i vicepresident de Xarxa Virtual de Consum (www.lavirtual.com), una cooperativa virtual de consum amb més de 30.000 socis.