La prova de primària: un bon element per a la reflexió (editorial)
El passat 11 de juny el Departament d’Educació féu públic un avançament de resultats de la denominada “Prova d’avaluació de sisè curs d’educació primària 2009”. Per primera vegada es procedia a avaluar de forma universal a tot l’alumnat de sisè de pr
Imatge i prestigi de la professió docent (i II) (col·laboració)
Existeix una opinió generalitzada que la formació del professorat no es troba al nivell de les exigències que avui té la professió docent, i això tant respecte al curriculum formatiu com a la seva durada, vinculació amb la pràctica o criteris per acc
Els principis del mètode vivencial en l’aprenentatge del català com a llengua d’ús per a l’alumnat nouvingut (I) (col·laboració)
La massiva incorporació d’alumnat procedent de l’estranger als nostres centres és un fet. Tant és així que si comparem els objectius, l’entorn, les metodologies i les dinàmiques de les nostres escoles actuals amb les de fa només deu anys enrere, no t
Màrius Martínez: “Bolonya ha d’avançar, però no a qualsevol preu” (col·laboració)
Màrius Martínez, pedagog de reconegut prestigi en el camp educatiu, ha estat degà de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, membre del consell de Govern de la mateixa universitat i vicepresident de la “Conferencia de Decanos y Directores de
Guia per a l’avaluació de competències en ciències de l’activitat física i de l’esport
Emmarcada en el procés de convergència a l’Espai europeu d’educació superior (EEES) i en un canvi de paradigma pedagògic que comporta la reflexió al voltant de les competències, aquesta guia coordinada per