Butlletí: 116

Educació i escola 24 hores (editorial)

Fa molt de temps que anem proclamant que l’educació ha d’abastar el llarg del cicle vital, que el dret a l’aprenentatge és universal, que no caduca a cap edat, i que les administracions i les institucions educatives haurien de garantir l’accés a seguir aprenent a tota la ciutadania al llarg de la vida.   Així…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 15: És moment de posar l’accent en les mesures universals per a l’aprenentatge, i d’estar al costat dels professionals d’orientació educativa (col·laboració)

Dedico aquest Matís 15 a posar de manifest una realitat de centre que, pel seu grau d’universalitat, es converteix en una evidència que demana ser reconduïda. És un fet i una dinàmica molt estesa, que posa “pals a les rodes” a l’avenç de la inclusió i de la cultura docent orientadora.   Es tracta de…

Saber-ne més

Magnet: un projecte més enllà de les parets de l’escola (col·laboració)

L’Escola Mas Casanovas, al barri d’Horta de Barcelona és un centre Magnet vinculat a l’Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau i al Recinte Modernista de Sant Pau. Des de fa ja alguns cursos, i malgrat la pandèmia, tant des de l’escola com amb les dues institucions han anat teixint llaços de col·laboració…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

El cap als núvols


L’Elies té onze anys i li agrada anar a l’escola. O, més aviat, li agrada anar-hi ara, però altres anys ho ha passat malament i ha hagut d’aguantar mofes i insults d’alguns companys. Aquest curs, però, tot va com una seda: deu ser perquè a l’escola hi ha la Vane, la seva millor amiga i…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Observatorio de tecnología educativa


Bibilioteca virtual d’articles sobre la innovació digital a l’aula, creats per docents per a docents.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Serenor, confiança i inclusió

 
L’educació, i en concret el funcionament de les nostres escoles i instituts, requereix un clima d’assossec on els temps i ritmes afavoreixin poder planificar, actuar i reflexionar de forma adequada. Les presses i les improvisacions, l’estrès sostingut i la manca d’espais per a l’anàlisi i la reflexió, comporten indefugiblement unes males pràctiques pedagògiques i un…
 

ISSN 1988-544X