Butlletí: 112

L’ús del català a l’escola (editorial)

En les darreres setmanes hem assistit a un reguitzell d’informes i dades en relació a la salut social del català i, en especial, al seu ús dins el sistema educatiu. Unes dades preocupants i que conviden a l’acció.   Segons el Consell Superior d’Avaluació del sistema educatiu de Catalunya només el 46,8% (any 2021) del…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 12. Dos professors a l’aula, …i una proposta vinculada al seu propòsit (col·laboració)

Dos professors a l’aula En educació, una mesura que es vol adoptar ha d’estar sempre en consonància amb l’expectativa pedagògica que la justifica. Quan incorporem una mesura, és perquè d’ella n’esperem millor resposta educativa. Aplicar-la demana, poder evidenciar durant i després del seu procés, valor educatiu afegit, vinculat a allò que d’ella s’espera. Assignar més…

Saber-ne més

Treballar junts i diferents (col·laboració)

“No hi ha una sola manera d’educar ni un sol perfil docent o d’alumne perquè no hi ha una única concepció de l’ésser humà“, ens deia en Fèlix Pardo al final del segon dels seus treballats articles sobre el nostre llibre Com som?/Y tú, ¿cómo eres?.   Efectivament, una de les tesis que els autors…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Com impulsar la transformació digital de l’escola


Els centres educatius tenen la necessitat d’integrar i d’utilitzar de forma eficaç les tecnologies digitals per tal de complir la seva missió essencial: educar els estudiants per viure, participar i progressar en una societat que s’enfronta a grans canvis tecnològics, culturals, econòmics, informatius i demogràfics. Aquest document proposa un model d’aprenentatge híbrid orientat a garantir l’equitat i la millora dels aprenentatges, amb…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Plataforma per la llengua


La Plataforma per la Llengua és l’ONG del català: una organització no governamental que treballa per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Treballa als diferents territoris de parla catalana i des d’una perspectiva transversal en l’àmbit socioeconòmic i audiovisual, en l’acollida i arrelament lingüístic als nouvinguts, en les universitats i en…
Saber-ne més

ISSN 1988-544X