Butlletí: 103

No és l’hora d’eslògans sinó d’accions (editorial)

Es fa difícil elaborar una anàlisi objectiva de la situació escolar a casa nostra quan ens apropem als dos mesos des de l’inici de les classes, en un curs emmarcat dins la situació que comporta conviure amb la pandèmia.   Caldria no caure ni en l’anàlisi optimista que imposa l’eslògan de les “escoles segures” ni…

Saber-ne més

Els matisos en educació: matís 7. Un consell orientador que acompanyi… Acció tutorial, cultura digital i autonomia pedagògica. (col·laboració)

Ara que ja hem organitzat un curs tan diferent, direccions de centre i docents notem a flor de pell com encetar la setmana escolar, dia rere dia, que ha vingut i ve carregada d’incertesa i de provisionalitat.   Talment, les setmanes tenen més ressò d’inauguració de curs que de quotidianitat o ritme escolar: nous plans…

Saber-ne més

El curs que vam viure perillosament. Crònica d’un inici de curs en temps de pandèmia. (col·laboració)

No tinc clar si hem fet un traspàs de curs entre el passat i aquest o si només els hem encadenat. La meva percepció és que entre un i l’altre no hi ha hagut pausa. La pandèmia ho ha alterat tot i ha tensionat els centres educatius fins als límits de la seva capacitat de…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

La enseñanza no presencial en la educación básica. Guía práctica para maestros y profesores.


Com una manifestació més del món globalitzat, tots els països s’han vist obligats a prendre mesures excepcionals per salvar, en la mesura del possible, els contagis i la vida dels ciutadans enfront de la pandèmia que ens envaeix. Entre tals mesures hi ha les que afecten a l’educació institucionalitzada en tots els nivells del sistema,…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Alexandria: biblioteca de recursos digitals per a l’aula


Alexandria és una gran biblioteca de recursos educatius digitals creats i seleccionats per docents de diverses àrees i nivells educatius, organitzats en aules virtuals que es poden traslladar directament a l’espai Moodle del vostre centre per adaptar-les i començar a utilitzar-les amb els alumnes.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Reunió Grup EduInter

 
El Grup EduInter es reunirà el dimarts 10 de novembre a les 18:30h.
 

Quan la vida entra a l’escola

 
De l’11 de desembre de 2020 al 21 de març del 2021 a la capella de VINSEUM (Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, Plaça de Jaume I, 1, Vilafranca del Penedès, Barcelona). L’arribada d’uns mestres seguidors de Célestin Freinet (1896-1966) al Penedès va permetre en aquelles aules una revolució pedagògica, amb la sort de…
 

ISSN 1988-544X