Butlletí: 102

Reptes del nou curs (editorial)

El curs ha començat en un context on la pandèmia continua condicionant el normal funcionament dels centres i amb un horitzó proper que no mostra signes d’alleugeriment de la situació. Malgrat tot, els esforços que la comunitat educativa ha hagut de fer per afrontar aquest nou curs, sotmès a la pressió de les mesures sanitàries…

Saber-ne més

Quan els alumnes NESE són invisibles (col·laboració)

Quan un alumne presenta dificultats d’aprenentatge per un trastorn o discapacitat diagnosticada, el sistema educatiu el considera amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE). És, llavors, quan se li apliquen les adaptacions tant metodològiques com curriculars perquè aquest alumne pugui seguir amb èxit el seu aprenentatge. En contraposició tenim alumnes amb problemàtiques d’aprenentatge que aparentment…

Saber-ne més

Avaluació: posem ordre a les paraules? (col·laboració)

Avaluació inicial, formativa i sumativa, autoavaluació, coavaluació, avaluació reguladora, avaluació contínua, criterial i normativa… sovint detectem certa confusió als centres educatius. Hi posem ordre? Avaluar inclou obtenir informació sobre l’aprenentatge de l’alumne. La pregunta més important que hem de fer-nos és la finalitat, l’ús, d’aquesta informació. Tenim dues grans opcions: 1) Obtenim la informació per…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Decálogo para la mejora de la educación online. Propuestas para educar en contextos presenciales discontinuos.


La pandèmia per COVID-19 ha sacsejat els fonaments de la nostra educació. Ens hem trobat davant la impossibilitat que el nostre alumnat pugui desplaçar-se als centres educatius, que han estat tancats a causa del confinament decretat en la majoria de països. De manera imprevista, les institucions educatives s’han vist obligades a adoptar solucions d’emergència, migrant…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Atles de la Diversitat


Es compon d’una xarxa d’escoles que gràcies a la col·laboració mútua ha generat una de les bases de dades sobre la diversitat cultural més importants i esteses del món. Un espai en el qual es pretèn recollir les particularitats pròpies de cada lloc a partir del criteri i la visió subjectiva dels participants.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Inici de curs 20-21

 
Missatge d’Enric Roca, director d’Edu21, per a l’inici del curs 20-21.
 

Comunicat de l’Associació Edu21 en relació a la inhabilitació del Molt Honorable President Quim Torra i Pla

 
Manifestem la nostra més absoluta repulsa a aquesta inhabilitació, dictada pel Tribunal Suprem espanyol, per la seva total desproporció i que s’afegeix a la campanya de repressió judicial i política de l’Estat espanyol contra l’independentisme català. Edu21, com a entitat civil catalana i membre del Consell per la República, es mantindrà fidel a les institucions…
 

ISSN 1988-544X