2 febrer 2018

Artur Noguerol Rodrigo

Artur Noguerol Rodrigo és professor emèrit de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.

Ha estat mestre en tots els nivells educatius i ha participat en la formació del professorat en cursos organitzats per les administracions educatives, associacions de mestres i institucions universitàries.

La seva activitat investigadora s’ha centrat sempre en el camp de la didàctica de la llengua i la comunicació. Una de les línies centrals ha estat el paper dels aprenentatges lingüístics, de manera especial la competència lectora, en la construcció dels coneixements de les diferents àrees curriculars.

Ha participat de manera molt activa en l’elaboració dels currículums de les àrees lingüístiques, proposats per la Generalitat de Catalunya.

 PUBLICACIONS

Noguerol, A. Les tècniques d’aprenentatge i estudi. Aprendre a l’aula, Barcelona: Graó.

Noguerol, A. (2001), “Com integrar i interpretar la informació” a Perspectiva escolar, núm. 260: 2-9.

Noguerol, A. (2003), “ Leer para pensar, pensar para leer: la lectura como instrumento para el aprendizaje en el siglo XXI” a Lenguaje. (Revista de la Universidad del Valle Cali, Colombia) Volumen: 31: 36-58.

Noguerol, A. (2004), "Qui ensenya la llengua per aprendre?” a Àmbits de Psicopedagogía. Volumen: 12: 10-16.