XIX Tribuna: Educació i aprenentatge a l’adolescència
Edu21 segueix aprofundint en una de les seves principals línies de reflexió i estudi: l’aplicació a la pedagogia dels avenços en les denominades neurociències i, molt especialment, dels aspectes relacionats amb l’aprenentatge. Per això proposa, en la seva XIX Tribuna, una jornada centrada en l’educació i l’aprenentatge dels adolescents, una etapa d’enorme interès pedagògic.
Comptarem amb la Dra. Iroise Dumontheil de l’Institute of Cognitive Neuroscience de Londres, especialista en l’estudi del cervell adolescent, que pronunciarà la conferència: “Brain development during adolescence. Implications for education” (hi haurà traducció simultània) on ens parlarà dels canvis que es produeixen al cervell durant l’etapa adolescent i d’algunes conseqüències en el comportament, que tenen implicacions clarament educatives al ser susceptibles d’un entrenament específic.
A continuació, per a comentar i reflexionar sobre l’abast de la intervenció de la Dra. Dumontheil, organitzarem una taula rodona sota el títol: “Una mirada als adolescents des de la neurodidàctica: Conseqüències educatives a secundària” amb Nieves Maya, directora del Colegio Carmelitas Sagrado Corazón de Vitoria; Enrique Jimeno, director de l’IES Ramon Berenguer IV de Santa Coloma de Gramenet; Jordi Carmona, director de l'Escola Garbí Pere Vergés d'Esplugues de Llobregat; i Anna López, neuropsicòloga de la Unitat de Trastorns de l'Aprenentatge (UTAE) de l’Hospital de Sant Joan de Déu, moderats per Enric Roca, coordinador d’Edu21.