Un bon clima entre els professors es considera clau per garantir més qualitat educativa i bons resultats
Aconseguir crear un bon clima entre el claustre de professorat i la direcció dels centres educatius es considera un dels fets clau per aconseguir més qualitat educativa i més bons resultats. Aquesta va ser una de les conclusions de la trentena de docents que ahir van participar en una jornada de treball a Banyoles impulsada pel Centre d'Estudis Jordi Pujol (CEJP). Els participants van debatre l'organització dels centres i les estratègies perquè siguin institucions eficaces.
La posada en comú de les conclusions dels
diversos grups de treball de la jornada d'ahir va evidenciar que la
bona sintonia entre els docents d'un centre educatiu és clau per
garantir-ne el bon funcionament i assolir els objectius que es fixa la
comunitat educativa. El bon clima de treball va obtenir els vots de
gairebé tots els presents i s'ha de relacionar amb la motivació dels
docents, un altre aspecte clau per obtenir els èxits previstos.
La
jornada es va celebrar ahir al matí a l'institut Josep Brugulat de
Banyoles i s'emmarca en el projecte educatiu Edu21, que impulsa el
Centre d'Estudis Jordi Pujol. Altres elements que es van subratllar
entre els presents és que l'administració doni més autonomia als
centres, ja sigui des del punt de vista curricular com en
l'organització interna o la distribució de l'alumnat. En relació amb
els equips directius es considera important que siguin compromesos,
transparents i participatius. Més inversió, una avaluació rigorosa dels
recursos i una llei estable i despolititzada van ser altres peticions
dels assistents en la jornada.
El coordinador del projecte Edu21,
Enric Roca, va explicar que la voluntat d'aquest tipus de jornades és
«crear una plataforma de visió sobre la realitat educativa i contribuir
a la transformació i millora del sistema educatiu». És la cinquena
jornada d'aquestes característiques que s'organitza, després de les que
s'han fet a Vic, Barcelona, Terrassa i Tarragona.