16 de febrer de 2008

V Jornada: Els centres educatius com a organitzacions que aprenen

Edu21 va celebrar la seva V jornada per escoltar la veu dels professionals de l’ensenyament però, també, de tots els altres agents educatius (famílies, educació no formal…) interessats en poder debatre i aprofundir sobre un tema molt actual i decisiu per a la millora de l’educació a casa nostra: l’organització dels centres educatius i les possibilitats que esdevinguin institucions eficaces, intel·ligents per la seva capacitat per aprendre i amb projectes i direccions que les liderin de forma clara.

És possible millorar la qualitat de l’ensenyament sense modificar el funcionament dels centres?

 

Objectius de la jornada

  • Ampliar la visió de l’escola com a organizació considerant:
    • El valor estratègic de les persones i la professionalitat efectiva
    • La satisfacció i motivació professional
    • La dinàmica organitzativa
    • Els models de direcció
  • Avaluar la situació actual de l’organització de centres
  • Realitzar propostes de millora:
    • Envers una organització que aprèn
    • Envers un lideratge/direcció de les organitzacions que aprenen.

 

Detalls de l’activitat

Dia: 16 de febrer de 2008

Hora: 9:00h – 14:00h

Lloc: IES Josep Brugulat (Ctra. Figueroles, s/n, Banyoles) (Com arribar?)

 

Programa

9:00h Rebuda i inscripcions en els grups
9:15h Presentació de la jornada a càrrec d’Enric Roca, coordinador d’Edu21

Les  escoles són organitzacions, no? per Jodi Garriga, mestre, pedagog i consultor en RH

Els models professionals de direcció de centres a càrrec d’Albert Lacruz, pedagog i assessor educatiu i empresarial

10:15h Treball en plenari

Anàlisi de la situació actual o com crear les millors condicions per millorar la qualitat professional dels equips docents.

Es treballarà mitjançant “metaplan”, metodologia que combina el treball en gurps petits i en plenari (en la mateixa sala) i que garanteix la participació i les aportacions de tots els assistents.

11:15h Descans
11:45h Treball en grups

S’abordaran, en petits grups, qüestions específiques derivades del treball realitzat a la primera part de la jornada:

Grup 1. Titularitat dels centres: Propostes concretes de millora la responsabilitat de les quals recau en l’administració o la patronal.

Grup 2. Direcció de centres: Propostes concretes de millora la responsabilitat de les quals recau en la direcció dels centres.

Grup 3. Model professional de direcció dels centres: Propostes concretes envers un model al servei de l’organització escolar que aprèn.

Grup 4. Equips docents: Propostes concretes de millora la responsabilitat de les quals recau en els equips docents dels centres.

12:45h Posada en comú

Els grups exposaran les seves conclusions al grup. Debat entorn a les idees treballades.

13:30h Conclusions i preguntes per a continuar el debat via web

 

Presentacions

L’escola com a organització que aprèn (presentació Jordi Garriga)

Jornada V- L’escola com a organització que aprèn (versió per imprimir)

Jornada V – La Direcció en una escola que aprèn (presentació Albert Lacruz)

 

Conclusions

1r Informe de resultats

 

Recull de premsa

Editorial Diari Avui (14 de febrer 2008)

Article El Punt (17 de febrer 2008)

Article Diari de Girona (19 de febrer 2008)

Article Canal Català Girona Pla (20 de febrer de 2008)

 

Enllaços d’interès

V tribuna Edu21: propostes per a la direcció dels centres educatius

 

Algunes imatges de la jornada