Jornada 0: diagnostic participatiu entorn l’educació avui
Un grup de quasi 100 mestres catalans van debatre i identificar les propostes més directes i rellevants que aquest col·lectiu donava des de l’experiència del seu exercici professional quotidià a determinades preguntes de l’àmbit educatiu plantejades des de l’organització.
Amb la voluntat de conèixer de primera mà la situació dels mestres i de l’ensenyament a casa nostra, a partir de la vivència directa dels mestres, la jornada de treball es va proposar treballar les problemàtiques i expectatives coincidents, així com compartir idees per a la millora en la qualitat de l’ensenyament.
Un grup de gairebé cent mestres, de procedència diversa en quant a titularitat de centre i etapes formatives, respongueren amb entusiasme, molt activament i positiva a la crida que el CEJP els va formular, demanant de manera majoritària, en finalitzar la Jornada, la continuïtat futura en el desplegament dels objectius de la mateixa, que entre d’altres i de manera explícita i remarcable, es proposava escoltar la veu del mestre de manera directe i transparent entorn les seves vivències, preocupacions i inquietuds professionals més actuals i destacables, sempre amb l’horitzó de la millora de la qualitat d’ensenyament al nostre país.
La jornada va seguir el següent programa:
9 a 9.30 | Acreditació dels assistents |
9.30 a 10 | Benvinguda a càrrec del Molt Hble. Sr. Jordi Pujol |
10 a 12 | Treball en grups |
12 a 12.30 | Pausa-cafè |
12.30 a 14.30 | Presentació de conclusions i debat |
14.30 a 17:30h | Dinar i visita guiada al mNACTEC |