09 de desembre de 2013
Cotxeres del Palau Robert (Passeig de Gràcia 107, Barcelona)

27a Tribuna Edu21: Un nou paradigma de l’aprenentatge? De la genètica a l’ambient, passant per les neurones.

En aquesta conferència es parlarà d’algunes de les troballes més significatives en neurociència i genètica aplicades als processos d’aprenentatge, es desmitificaran els principals conceptes erronis sobre aquestes disciplines i es reflexionarà sobre la conveniència d’aplicar-les també en el desenvolupament de noves estratègies educatives.

Tradicionalment, la didàctica i la pedagogia han basat les seves propostes de millora enl’ensenyament en la intuïció raonada i en l’experiència dels professionals, lesquals, un cop traspassades a les experiències d’aula, han anat adquirint uncorpus científic cada cop més complert i adaptat a la complexa i canviant realitatsocial, inclosa la dels estudiants i professionals de l’ensenyament. Aquestcorpus de coneixement s’ha basat, fins ara, en els aspectes psicològics isociològics de l’aprenentatge. Tanmateix, el gran desenvolupament d’altresdisciplines científiques com les neurociències i la genètica comença a permetreun enfocament complementari dels processos d’aprenentatge.

Quin paper tenen els gens en la intel·ligència i la capacitat creativade les persones? Les dades que tenim sobre el funcionament del cervell, concordenamb les propostes que fins ara han fet la didàctica i la pedagogia? Cominflueix la manera d’ensenyar en la maduració del cervell? Ens trobem a lesportes d’un nou paradigma de l’ensenyament?

En el mateix acte es farà el lliurament del 7è Premi Edu21 2013 per part del president Jordi Pujol.

 

Detalls de l’activitat

Dia: 9 de desembre de 2013

Hora: 18:30h

Lloc: Sala Cotxeres del Palau Robert (Passeig de Gràcia 107, Barcelona)

Galeria d’imatges

 

Vídeo

Vídeo