15 de novembre de 2012

1r Congrés Edu21: Aprenentatge, Aula i Acompanyament

15 i 16 de novembre de 2012

Objectius del 1r Congrés Edu21:

Aprenentatge:
Divulgar i reflexionar sobre algunes de les recents aportacions de les neurociències en la comprensió de l’aprenentatge.

Aula:
Exemplificar normes d’acció pràctica per a la gestió de les aules de primària i secundària dels propers anys.

Acompanyament:
Proposar un enfocament integral de l’orientació educativa que pugui acompanyar l’alumne i esperonar el seu èxit educatiu.

Programa

Dijous, 15 de novembre

9:00 Recepció i lliurament de documentació
9:30 Benvinguda: Enric Roca (Coordinador d’Edu21)
Inauguració: M. Hble. Sr. Jordi Pujol
10:00 Conferència Aprenentatge: L’aprenentatge vist des de la neurociència.
David Bueno (UB)
Presenta: F. Xavier Moreno (Edu21)
11:15 Descans
11:45 Taula rodona Aprenentatge: Aprenentatge escolar: de la neurociència a l’aula
Nieves Maya (Colegio Carmelitas S.C. Vitoria); Ignacio Morgado (UAB); Carme Timoneda (UdG)
Modera: F. Xavier Moreno (Edu21)
13:45 Conclusions Aprenentatge
14:00 Fi de la sessió del matí.

 

16:00 Exposició-reflexió Aula: Avenços TIC al servei de la gestió de l’aula
Jordi Jubany (expert TIC a l’educació); Miquel Àngel Prats (Edu21)
17:00 Debat d’idees Aula: Construint l’aula que necessitarem
Jordi Carmona (Escola Garbí); Laura Domingo (UVic); Marc Gijón (Edu21); Jordi Jubany (expert TIC a l’educació); Blai Sotos (Escola Roser Capdevila); Teresa Terrades (Escola Intermunicipal del Penedès).
Coordinen: Miquel Àngel Prats i Enric Roca (Edu21)
18:30 Descans
19:00 Taula rodona Aula: Com implementar, gestionar i optimitzar l’aula polivalent
Jordi Carmona (Escola Garbí); Blai Sotos (Escola Roser Capdevila); Teresa Terrades (Escola Intermunicipal del Penedès)
Modera: Enric Roca (Edu21)
20:15 Conclusions Aula
20:30 Fi de la sessió de la tarda

Divendres, 16 de novembre

9:00 Conferència Acompanyament: Acompanyar en educació.
Ignacio Calderón (UMA)
Presenta: Albert Lacruz (Edu21)
10:15 Taula rodona Acompanyament: Orientació, tutoria i acompanyament: al servei d’un projecte de vida
Joana Ferrer (Departament d’Ensenyament); Jordi Longás (URL); Antonio Medina (Salesians Badalona); Montserrat Oliveras (Educaweb)
Modera: Albert Lacruz (Edu21)
11:30 Descans
12:00 Contrast d’idees sobre l’Acompanyament:
Pepe Menéndez (Jesuïtes Educació); Jordi Riera (URL)
Pregunten: Albert Lacruz i Lídia Juanmartí (Edu21)
13:00 Conclusions del Congrés AAA
Joan Queraltó (Edu21)
13:30 Clausura  del Congrés AAA
Teresa Pijoan (Directora general d’ESO i Batxillerat)
Enric Roca (Edu21)

 

Materials

Claves científicas para una enseñanza de calidad (Ignacio Morgado)

Conductes arriscades (David Bueno)

Límits en l’adolescència (David Bueno)

El futur de l’escola continua sent digital (M.A. Prats)

#AAA (Teresa Terrades)

 

Ponències i conclusions

Resum Aprenentatge

Resum Aula

Aula: Avenços TIC al servei de la gestió de l’aula (M.A. Prats i Jordi Jubany)

Aula: A day made of glass 2

Primeres conclusions

Discurs Cloenda Congres (Teresa Pijoan)

Les tres “A” educatives: conclusions (Enric Roca)

 

Vídeos

Conferència David Bueno: “L’aprenentatge vist des de la neurociència”

Conferència Ignacio Calderón: “Acompanyar en educació

Cloenda Congrés -Teresa Pijoan i Enric Roca

Opinions dels participants i ponents

Vídeo-resum Aprenentatge

Vídeo-resum Aula

Vídeo-resum Acompanyament

 

Galeria d’imatges

 

 

 

Eixostemàtics de la “triple A” educativa:

A1

Eix de les neurociències aplicades al’aprenentatge

Aspectes a tenir en comptede l’aprenentatge i el comportament dels infants i adolescents; com ensenyarperquè tothom aprengui; límits i possibilitats dels coneixements neurocientíficssobre l’aprenentatge, la memòria, l’oblit, etc.

Neuropedagogia i neurodidàctica

A2

Eix de la gestió de l’aula diversa

Espais, temps, currículum,agrupaments, docències, metodologies didàctiques, digitalització… al serveid’una aula polifuncional, diversa i flexible.

Aula multifuncional i multidocent

 A3

Eix de l’orientació educativa

 

L’orientació educativa pera construir i reconstruir el centre orientador; l’acció tutorial i orientadoracom a tasca de coresponsabilitat de tot l’equip docent; acompanyamentsistemàtic, integral i personalitzat de l’alumne, acompanyament del grupclasse…

Personalització i guiatge de grup

 

Comunicacions al Congrés:

  • Les comunicacions es faran arribar en format audiovisual (.avi, .mov, .mpeg, .flv, .ptt).
  • Temàtiques relacionades amb un on més dels tres eixos del congrés.
  • Característiques: màxim 5 minuts, màxim 2GB
  • Enviament de les comunicacions:
  • Enviament online: fent servir wetransfer, enviant-la a l’adreça info@edu21.cat
  • Enviament físic: a l’atenció d’Edu21, Pg. de Gràcia 88, 1r-2a, 08008 Barcelona.
  • Data límit de lliurament: 9 de novembre de 2012
  • Les comunicacions acceptades per l’organització podran ser distribuïdes entre els assistents al congrés i/o publicades a la web d’Edu21.

 


Dades de l’activitat

Dates: 15 de novembre (matí i tarda), 16 de novembre (matí)

Lloc: Sala Teatre CCCB – Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (Montalegre 5, Barcelona)

Preu: 40€

Data límit d’inscripció i pagament: 12 de novembre