1r Congrés Edu21: Aprenentatge, Aula i Acompanyament
15 i 16 de novembre de 2012
Objectius del 1r Congrés Edu21:
Aprenentatge:
Divulgar i reflexionar sobre algunes de les recents aportacions de les neurociències en la comprensió de l’aprenentatge.
Aula:
Exemplificar normes d’acció pràctica per a la gestió de les aules de primària i secundària dels propers anys.
Acompanyament:
Proposar un enfocament integral de l’orientació educativa que pugui acompanyar l’alumne i esperonar el seu èxit educatiu.
Programa
Dijous, 15 de novembre
9:00 | Recepció i lliurament de documentació |
9:30 | Benvinguda: Enric Roca (Coordinador d’Edu21) |
Inauguració: M. Hble. Sr. Jordi Pujol | |
10:00 | Conferència Aprenentatge: L’aprenentatge vist des de la neurociència. |
David Bueno (UB) | |
Presenta: F. Xavier Moreno (Edu21) | |
11:15 | Descans |
11:45 | Taula rodona Aprenentatge: Aprenentatge escolar: de la neurociència a l’aula Nieves Maya (Colegio Carmelitas S.C. Vitoria); Ignacio Morgado (UAB); Carme Timoneda (UdG) Modera: F. Xavier Moreno (Edu21) |
13:45 | Conclusions Aprenentatge |
14:00 | Fi de la sessió del matí. |
16:00 | Exposició-reflexió Aula: Avenços TIC al servei de la gestió de l’aula Jordi Jubany (expert TIC a l’educació); Miquel Àngel Prats (Edu21) |
17:00 | Debat d’idees Aula: Construint l’aula que necessitarem Jordi Carmona (Escola Garbí); Laura Domingo (UVic); Marc Gijón (Edu21); Jordi Jubany (expert TIC a l’educació); Blai Sotos (Escola Roser Capdevila); Teresa Terrades (Escola Intermunicipal del Penedès). Coordinen: Miquel Àngel Prats i Enric Roca (Edu21) |
18:30 | Descans |
19:00 | Taula rodona Aula: Com implementar, gestionar i optimitzar l’aula polivalent Jordi Carmona (Escola Garbí); Blai Sotos (Escola Roser Capdevila); Teresa Terrades (Escola Intermunicipal del Penedès) Modera: Enric Roca (Edu21) |
20:15 | Conclusions Aula |
20:30 | Fi de la sessió de la tarda |
Divendres, 16 de novembre
9:00 | Conferència Acompanyament: Acompanyar en educació. |
Ignacio Calderón (UMA) | |
Presenta: Albert Lacruz (Edu21) | |
10:15 | Taula rodona Acompanyament: Orientació, tutoria i acompanyament: al servei d’un projecte de vida Joana Ferrer (Departament d’Ensenyament); Jordi Longás (URL); Antonio Medina (Salesians Badalona); Montserrat Oliveras (Educaweb) Modera: Albert Lacruz (Edu21) |
11:30 | Descans |
12:00 | Contrast d’idees sobre l’Acompanyament: |
Pepe Menéndez (Jesuïtes Educació); Jordi Riera (URL) | |
Pregunten: Albert Lacruz i Lídia Juanmartí (Edu21) | |
13:00 | Conclusions del Congrés AAA Joan Queraltó (Edu21) |
13:30 | Clausura del Congrés AAA |
Teresa Pijoan (Directora general d’ESO i Batxillerat) | |
Enric Roca (Edu21) |
Materials
Claves científicas para una enseñanza de calidad (Ignacio Morgado)
Conductes arriscades (David Bueno)
Límits en l’adolescència (David Bueno)
El futur de l’escola continua sent digital (M.A. Prats)
#AAA (Teresa Terrades)
Ponències i conclusions
Aula: Avenços TIC al servei de la gestió de l’aula (M.A. Prats i Jordi Jubany)
Discurs Cloenda Congres (Teresa Pijoan)
Les tres “A” educatives: conclusions (Enric Roca)
Vídeos
Conferència David Bueno: “L’aprenentatge vist des de la neurociència”
Conferència Ignacio Calderón: “Acompanyar en educació
Cloenda Congrés -Teresa Pijoan i Enric Roca
Opinions dels participants i ponents
Galeria d’imatges
Eixostemàtics de la “triple A” educativa:
A1
Eix de les neurociències aplicades al’aprenentatge
Aspectes a tenir en comptede l’aprenentatge i el comportament dels infants i adolescents; com ensenyarperquè tothom aprengui; límits i possibilitats dels coneixements neurocientíficssobre l’aprenentatge, la memòria, l’oblit, etc.
Neuropedagogia i neurodidàctica
A2
Eix de la gestió de l’aula diversa
Espais, temps, currículum,agrupaments, docències, metodologies didàctiques, digitalització… al serveid’una aula polifuncional, diversa i flexible.
Aula multifuncional i multidocent
A3
Eix de l’orientació educativa
L’orientació educativa pera construir i reconstruir el centre orientador; l’acció tutorial i orientadoracom a tasca de coresponsabilitat de tot l’equip docent; acompanyamentsistemàtic, integral i personalitzat de l’alumne, acompanyament del grupclasse…
Personalització i guiatge de grup
Comunicacions al Congrés:
- Les comunicacions es faran arribar en format audiovisual (.avi, .mov, .mpeg, .flv, .ptt).
- Temàtiques relacionades amb un on més dels tres eixos del congrés.
- Característiques: màxim 5 minuts, màxim 2GB
- Enviament de les comunicacions:
- Enviament online: fent servir wetransfer, enviant-la a l’adreça info@edu21.cat
- Enviament físic: a l’atenció d’Edu21, Pg. de Gràcia 88, 1r-2a, 08008 Barcelona.
- Data límit de lliurament: 9 de novembre de 2012
- Les comunicacions acceptades per l’organització podran ser distribuïdes entre els assistents al congrés i/o publicades a la web d’Edu21.
Dades de l’activitat
Dates: 15 de novembre (matí i tarda), 16 de novembre (matí)
Lloc: Sala Teatre CCCB – Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (Montalegre 5, Barcelona)
Preu: 40€
Data límit d’inscripció i pagament: 12 de novembre