19 febrer 2008
(Diari de Girona)

L’IES Brugulat acull una jornada sobre l’organització dels centres

L'IES Josep Brugulat de Banyoles va acollir dissabte una jornada de treball del projecte educatiu Edu21, que promou el Centre d’Estudis Jordi Pujol, sobre l’organització dels centres educatius. Segons van remarcar els responsables de la iniciativa, l’objectiu de la trobada era escoltar la veu dels professionals de l'ensenyament i de la resta d'agents educatius sobre la possibilitat que els centres siguin institucions eficaces, intel·ligents per la seva capacitat per aprendre i amb projectes i direccions que les liderin.

Aquesta va ser la cinquena jornada organitzada pel projecte  Edu21, que es va convocar amb el lema «Els centres educatius com a organitzacions que aprenen». La finalitat era que els participants –mestres, professors, pedagogs i altre membres de la comunitat educativa– poguessin ampliar la seva visió de l'escola com a organització, avaluar la situació actual de l'organització dels centres i realitzar propostes de millora.

Durant el matí es van posar sobre la taula temes com el valor estratègic de les persones i la professionalitat efectiva, la satisfacció i la motivació professional, la dinàmica organitzativa i els models de direcció. La jornada, que va presentar el coordinador d'Edu21 Enric Roca, va començar amb les xerrades dels pedagogs Jordi Garriga i Albert Lacruz. Va seguir amb la celebració d’un plenari per analitzar la situació actual i esbrinar com crear les condicions per millorar la qualitat professional dels equips docents. I, finalment, es va fer una sessió de treballs en grup per elaborar propostes de millora en qüestions com la titularitat dels centres, la direcció, el model professional d’aquesta direcció i el funcionament dels equips docents.

2008-02-26_SUP_2008-02-19_01_48_18_binder1[1].pdf