15 gener 2010
Miquel Àngel Prats (coord.) (Editorial UOC, col·lecció «Dossiers Did@c-TIC's»)

La competència digital a l’educació primària

El tema que ens ocupa és força complex i simple alhora. Complex, perquè se n'ha escrit molt en poc temps i hi ha un munt d'interpretacions segons les diferents visions i maneres de portar a terme aquest nou llenguatge tecnològic emergent a l'escola i a l'aula; i simple, perquè ja és una obvietat la imperiosa necessitat de formar el nostre alumnat d'avui dia en tot un seguit de competències que ben aviat faran servir en el món laboral i que molt probablement van molt més enllà de les aplicacions que avui utilitzem. I la competència digital és una d'aquestes capacitats cada cop més necessàries per a afrontar eficaçment tots els reptes que ens ofereix la societat del segle XXI.

Pel que fa al llibre, l'estructura és ben senzilla. El primer capítol permet fer un repàs breu i ràpid del context tecnològic i socioeducatiu actual, a més de posar les bases del que s'entén per alfabetització digital i competència digital i de fer una proposta agosarada de com s'haurien d'incorporar les TIC/TAC en el nostre sistema educatiu. El segon capítol l'han desenvolupat tres mestres de primària, experts coneixedors de les TIC, del grup de recerca PSiTIC de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna, que han pogut esbrinar quin és el tractament que es fa de la competència digital en totes les àrees i en els tres cicles de primària dels nous decrets de primària; això a part, presenten un seguit d'interessants propostes didàctiques per a portar directament a l'aula. Finalment, el tercer capítol presenta quatre projectes d'escola que treballen la competència digital des de diferents angles, visions i perspectives.

http://www.editorialuoc.cat/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=538