Enric Roca: “El llibre de Sarramona demostra que parlant civilitzadament es poden trobar solucions als problemes de l’educació”
El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya va acollir ahir al vespre la presentació del darrer llibre del pedagog i professor universitari Jaume Sarramona que porta per títol "Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació". L'obra, editada per Cossetània Edicions dins la seva col·lecció Prisma, presenta a dos professionals de l'educació que expressen punts de vista i opinions enfrontades sobre els problemes del món educatiu i la forma de resoldre'ls. La presentació va córrer a càrrec del propi autor i d'Enric Roca, coordinador del programa educatiu Edu21 que promou el Centre d'Estudis Jordi Pujol.
Segons va explicar Enric Roca durant la presentació, el llibre “el
país va mancat d'obres d'aprofundiment pedagògic i que a sobre es plantegin
seriosament cercar solucions als problemes de l'ensenyament”. L'obra d'en
Sarramona ofereix “un estimulant punt de vista pedagògic” i incorpora
plenament la filosofia de l'Edu21: “no posar-se plenament en cap dels pols
de discussió i mantenir l'equilibri”. Segons Roca, els protagonistes del
llibre demostren que “parlant civilitzadament es poden trobar alternatives i
solucions”.
Roca va afegir que el llibre també demostra que “es pot mostrar una
visió catalana de l'educació, fet que els temps que corren no és gens comú”.
També va assistir a la presentació Josep Maria Olivé, un dels màxims
responsables de Cossetània Edicions, que va expressar la seva satisfacció “per
publicar una obra que genera controvèrsia en el món educatiu”.
Jaume Sarramona, per la seva part, va expressar el seu convenciment de
que "Qui té raó? El permanent
debat dialèctic en l'educació" ajudarà a molts professionals de
l'educació –i també als que no ho són– a replantejar-se molts arguments i punts
de vista “que ara ens semblen intocables”. Segons l'autor, “els
protagonistes del llibre ens demostren a tots que és bo debatre la diferència i
cercar punts de coincidència”.
El llibre narra el diàleg que estableixen dos professionals de
l'educació que encarnen posicions antagòniques respecte a diferents temes
relacionats amb la seva activitat professional. De la lectura del llibre es
conclou que si la veritat existeix està molt repartida. No hi han veritats
absolutes, i menys en el món educatiu. La intenció de l'autor és que el llibre
serveixi de reflexió i ajudi a modular els propis criteris enfront els
posicionaments dels qui pensen diferent d'un mateix.