Dos nens, una nena i un cargol (Premi Edu21 2012)
Per l’experiència adquirida a través de l’observació del dia a dia a les classes sabíem que l’etapa d’educació infantil és el període durant el qual els infants manifesten de manera espectacular la capacitat i el desig d’aprendre. Les aportacions de les neurociències respecte als aprenentatges informen, en aquest sentit, que durant la infància el cervell és molt plàstic i té més capacitat per establir connexions entre les neurones que en altres etapes de la vida. És en aquest període que es construeixen les estructures neuropsíquiques, s’organitzen els contactes amb el món, s’adquireixen les primeres nocions i informacions i les primeres formes de participació social. Això és important per a l’aprenentatge de la llengua, perquè aquests estudis científics revelen que naixem amb una part de l’escorça cerebral ca- pacitada per acollir les representacions de les llengües que adquirim quan som petits, establint-se en àrees menys habilitades per fer-ho quan s’adquireixen més tard. Si els infants, des de molt petits, tenen aquesta capacitat innata per aprendre llengua, cal evitar que la perdin. El nostre objectiu ha estat crear una metodologia perquè els grups d’infants de parvulari amb diversitat lingüística s’ho passessin bé aprenent llengua i ciències. La presentem i la descrivim en aquest llibre conjuntament amb els materials didàctics per aplicar-la.
Aquesta obra va ser guardonada amb el 6è Premi Edu21 (2012)
Descarregar obra (pdf)
ANNEX I: Escola Sadako
ANNEX II: Escola Mediterrània
Annex III: Conte
ANNEX IV: Seqüència didàctica
ANNEX V: Aprenentatges de llengua
ANNEX VI: Creativitat
ANNEX VII: Propostes de substitucions
ANNEX VIII: Aprenentatges de ciències
ANNEX IX: Aclariments