12 gener 2010
Àngels Domingo

Comentari: “Las confusiones del Plan Bolonia se crean por entrar tarde y con prisas”

M’ha agradat l’entrevista realitzada al professor i investigador Sr. Comas, per la manera de respodre les qüestions. Ho fa de forma clara, entenedora i pedagògic i – el que més valoro- lliure d’ideologies, atribut aquest darrer que hauria de caracteritzar als educadors i formadors.

Certament  entenenem el canvi notori que aquest procès comporta
 a la universitat pel que fa al model docent, al compromís de l’estudiant
i a l’aproximació del sector profesional a l’institució
universitària.  El Sr. Comas respon als temes més difícils  simplificant les  dificutats
i reptes, i a deixant de banda  l’enrocament demagògic d’
ideologies i grups antisistema que son resisent al canvi. S’ha perdut
molt de temps i cal  operativizar la transformació.

Personalment conec a fons el marc de l’ EEES per
exigències de la meva professió i recerca universitària i  puc afirmar  que l’investigador
entrevistat respon amb les veritats ben directes sense por a ser “políticament
correcte”. Són les respostes pròpies d’una persona responsable de l’educació,
que de forma decidida no cau en la demagògia  de voler complaure a tots. L’entrevista
empeny cap al canvi, cosa que tot educador teòricament te asumit com una exigència 
professional. És imaginable un educador i un formador honestos que es
resisteixin sistemàtcament al canvi?  Recordem que sóm servidors públics i  treballem
per afer un món millor a través de l’educació.  És insostenible ser un professional
de l’educació amb actituds d’inmobilitat.