Acabo d’arribar a casa i no en tinc prou amb la Tribuna d'avui, hagués parlat durant hores de l'organització a l'aula. Fantàstics ponents, des de l'experiència a l'aula. Hem estat parlant de treball cooperatiu i de codocència. Tots els que estàvem a
llegir més
Daniel Gabarró Berbegal (Angle editorial)
Qüestionar-se la manera de reduir el fracàs escolar o la forma d’incrementar l’èxit acadèmic és, doncs, una pregunta cabdal. La seva resposta no només té un impacte individual, sinó efectes col·lectius en generar una societat més culta, pròspera i se
llegir més
Marc Antoni Adell, Universitat de València
Cert que una nova llei d’educació estatal podria fer sobrera la de Catalunya. Sembla, però, que la proposta del ministre és una altra –i més voluntariosa que realista-, en aspirar a un “pacte” educatiu d’una majoria parlamentària –dos terços- per tir
llegir més
Directors de centre, lideratge i competències emocionals (I)“">
Joan Estruch Tobella, Catedràtic de Secundària
Cal forçar al màxim el marc normatiu de la LOE per tal d’avançar cap a una direcció escolar professional, per moltes raons:
llegir més
Catalina Costa Prats i Xavier Monferrer Troncho, Assessora i assesor tècnic docents, Departament d’Educació
El 23 de febrer de 2009 va sortir publicat l’article “La tutoria, assignatura pendent del sistema” de Marc Antoni Adell, Universitat de València, a Edu21, on es fa una descripció de la situació act
llegir més
“Per un debat serè” ">
Bàsicament estic d'acord amb la vostra valoració del debat. Tenim massa feina i massa reptes al nostre país per perdre temps i energia en qüestions balderes. Tanmateix, voldria fer-vos arribar una petita observació entorn d'un aspecte que va sortir i
llegir més
Joan Badia i Pujol, Director General d'Innovació (Generalitat de Catalunya)
De vegades en aquest país ens autoflagel·lem de manera innecessària i no sabem reconèixer el que tenim de bo o el que hem construït nosaltres mateixos. Massa sovint tendim a veure el got mig buit i no ens adonem que també és mig ple… En això pensava
llegir més
“Per un debat serè”">
Efectivament, aquesta manera de tractar els problemes està més pendent de la lògica de l’espectacle (el ritme, la diversitat, l’interés, no cansar l’espectador, etc) que del respecte que mereix la qüestió tractada. En certa manera, per tant, és un re
llegir més
Alícia Muniente i Portella, professora de l'IES Marina de la Llagosta
Aquesta hauria de ser la manera ideal d'iniciar una nova relació alumnes-mestre/professor. Creure que és possible arribar a conèixer els teus alumnes: el que senten, el que desitgen, quines són les
llegir més
Gemma Elias, mestra de l'escola Tecnos de Terrassa
Estic totalment d'acord amb l'article sobre la vacuna emocional. Personalment, he pogut comprovar com l'optimisme i l'esperit de superació són una veritable vacuna. Aquest setembre farà sis anys q
llegir més