Butlletí: 93

Educació, formació i treball (editorial)

Fa força temps que som conscients que el nostre sistema d’educació superior, i més concretament el sistema universitari, a més de patir un infrafinançament preocupant, en l’àmbit formatiu els seus resultats no s’ajusten a les necessitats laborals i professionals d’una societat en constant transformació com l’actual. Tenim més titulats universitaris que mai però molts d’ells…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 2 (col·laboració)

La pràctica educativa està plena de matisos que cal tenir en compte per a una bona “posada en escena”. Un d’aquests matisos gira al voltant de com els docents fem possible, en el context diari de centre i d’aula, donar prioritat a allò que és essencialment pedagògic en cada moment. Vegem-ho. Ara que el curs…

Saber-ne més

Tres maneres d’entendre les disciplines en el currículum: pluridisciplinarietat, interdisciplinarietat i transdisciplinarietat (col·laboració)

La institucionalització de les disciplines ha contribuït a augmentar el nostre coneixement de la realitat. Però, alhora, amb el seu reduccionisme, ha establert una limitació a la nostra capacitat de comprensió.

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

La escuela del mundo: una revolución educativa


Una visió radical del futur de l’educació i, al mateix temps, la història personal d’un home que ha apostat per l’aprenentatge personalitzat, la interacció humana i el pensament alternatiu.    
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

NOTÍCIES

Grups d’Edu21

 
Els nostres tres grups de treball reprenen la seva activitat aquest curs: EduFutur, EduInter, EduEstat.
 

Jordi Sànchez i l’educació

 
Jordi Sànchez ha estat condemnat a nou anys de presó pel delicte de sedició. El Tribunal Suprem ha dictat una sentència que és escarment i venjança però també senyal d’impotència. Sànchez, igual que Jordi Cuixart i els líders polítics condemnats, s’enfronta a aquests anys després de complir-ne dos en presó provisional. Si tot plegat no…
 

ISSN 1988-544X