Fa força temps que som conscients que el nostre sistema d’educació superior, i més concretament el sistema universitari, a més de patir un infrafinançament preocupant, en l’àmbit formatiu els seus resultats no s’ajusten a les necessitats laborals i professionals d’una societat en constant transformació com l’actual. Tenim més titulats universitaris que mai però molts d’ells…
La pràctica educativa està plena de matisos que cal tenir en compte per a una bona “posada en escena”. Un d’aquests matisos gira al voltant de com els docents fem possible, en el context diari de centre i d’aula, donar prioritat a allò que és essencialment pedagògic en cada moment. Vegem-ho. Ara que el curs…
Tres maneres d’entendre les disciplines en el currículum: pluridisciplinarietat, interdisciplinarietat i transdisciplinarietat (col·laboració)
La institucionalització de les disciplines ha contribuït a augmentar el nostre coneixement de la realitat. Però, alhora, amb el seu reduccionisme, ha establert una limitació a la nostra capacitat de comprensió.
Una visió radical del futur de l’educació i, al mateix temps, la història personal d’un home que ha apostat per l’aprenentatge personalitzat, la interacció humana i el pensament alternatiu.
Jordi Sànchez ha estat condemnat a nou anys de presó pel delicte de sedició. El Tribunal Suprem ha dictat una sentència que és escarment i venjança però també senyal d’impotència. Sànchez, igual que Jordi Cuixart i els líders polítics condemnats, s’enfronta a aquests anys després de complir-ne dos en presó provisional. Si tot plegat no…