Butlletí: 7

Necessitem millorar, i força (editorial)

A finals de novembre i a principis de desembre hem tingut en tots els titulars dels mitjans de comunicació de casa nostra indicadors, bàsicament quantitatius, que en general diagnosticaven al nostre sistema educatiu com a poc eficient en relació a mo

Saber-ne més

Les TIC enteses com a llenguatges, eines i espais (I) (editorial)

Molt sovint les TIC es conceben únicament i exclusiva com a eines de treball o instruments d’oci. Aquesta visió tant reduccionista de veure les TIC com a simples aparells no deixa marge a entendre que estem també davant de nous llenguatges, de nous c

Saber-ne més

L’oportunitat de les competències bàsiques per a l’èxit de l’educació, avui (col·laboració)

En aquest curs 2007-2008, l’Educació Secundària Obligatòria ha estrenat normativa d’inici de curs amb uns canvis profunds de plantejament que defineixen no tan sols alguna modificació a nivell curricular –que és el denominador comú dels reiterats can

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

La nueva pedagogía comunitaria


Aquest llibre analitza el fenomen socioeducatiu des d’una perspectiva global, sistèmica i integradora. El text planteja la superació de dicotomies que han existit històricament en el món de la pedagogia i que han dedicat esforços a delimitar les fron
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Escoles en xarxa


Òmnium Cultural, Vilaweb, l’Escola Valenciana i la Generalitat han engegat un sistema pioner de blocs en línia de centres de primària i secundària, perquè totes les escoles de Catalunya i el País Valencià puguin potenciar l’ús de les TIC, del periodi
Saber-ne més

NOTÍCIES

Un treball d’Enric Mª Sebastiani, menció honorífica del XVIII Premi Joan Profitós d’assaig pedagògic

 
El treball “A propòsit de competències… què li passa a l’Educació Física, doctor?” d’Enric Mª Sebastiani, col·laborador d’Edu21, ha rebut la Menció Honorífica en el XVIII Premi Joan Profitós d’assai
 

ISSN 1988-544X