Butlletí: 105

La reforma de l’acreditació (editorial)

Hi ha alguns aspectes del sistema educatiu que romanen inalterables reforma rere reforma, dècada rere dècada. Formen part d’aquesta “normalitat” inherent a la lògica institucional. Des de sempre anem a l’escola i ens avaluen; arriba la fi d’un trimestre i rebem un informe o butlletí de “notes”; quan acaba el curs ens diuen si “promocionem”…

Saber-ne més

Els matisos en educació: matís 8. El nom, també fa la cosa… (col·laboració)

De la teoria de la inclusió, a la pràctica inclusiva   Què ho fa que en alguns ambients de pràctica docent planeja terminologia i expressions com: estudi i anàlisi de casos, adaptacions curriculars, diversitat com a sinònim de Plans Individualitzats, Comissió d’atenció a la diversitat centrada en sigles com NESE, DIL, NEE, TEA,TDH; derivació d’alumnes,…

Saber-ne més

Quan la vida entra a l’escola… (col·laboració)

Notes de la visita a l’exposició del Vinseum al fil de les invariants pedagògiques de Freinet Quan la vida entra a l’escola és el títol de l’exposició que ha organitzat el Museu del Vi, Vinseum, de Vilafranca del Penedès, sobre els mestres seguidors de Célestin  Freinet (1896-1966) que van arribar a les escoles del Penedès:…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

Mestres d’un mestre


Les memòries d’un mestre apassionat per l’educació que ha capgirat una escola que ara és un referent a tot el país. El relat apassionant del director de la prestigiosa escola pública Octavio Paz de Barcelona, Xavier López i Ortín, que ens explica en primera persona la seva vocació de mestre i com va capgirar aquest centre educatiu que ha rebut…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Ignacio Calderón Almendros


Web del profesor de Teoria de l’Educació a la Universitat de Málaga, investigador de la diversitat i dels processos d’exclusió i inclusió educativa.
Saber-ne més

NOTÍCIES

Reunió del grup EduEstat

 
El passat 17 de desembre es va reunir el grup de treball EduEstat.
 

ISSN 1988-544X