Butlletí: 101

Al setembre, lideratge pedagògic (editorial)

Falten poques setmanes per iniciar un curs que serà el més incert dels que haguem conegut. Dia a dia les notícies sobre la pandèmia, els brots i les mesures a prendre ens tenen immersos en un reguitzell de dubtes, contradiccions i expectatives que van perdent vigència a la llum de nous esdeveniments i d’informacions contradictòries…

Saber-ne més

Els matisos en educació. Matís 6: la presa pedagògica de les decisions. (col·laboració)

Encaminats com som, cap a la preparació d’un nou curs que haurà de comptar com a prerequisits, i sense dilacions, d’una organització més flexible, i d’una diversificació de temps i d’espais educatius, valdrà la pena estar encertats en l’assignació de criteri a les decisions que caldrà anar prenent en cada moment i evitar la precipitació…

Saber-ne més

Tornar a fer escola (col·laboració)

En l’anterior Butlletí 100 d’Edu21 es va plantejar als amics d’aquesta associació respondre a aquestes dues preguntes: com creus que hauria de ser la tornada a l’escola el setembre? i quin canvi o transformació en el sector educatiu veus més prioritari plantejar de cara al futur immediat en el nostre país? Les respostes rebudes es…

Saber-ne més

LLIBRE RECOMANAT

¿Cómo aprendemos?


“Una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza”. Aquest llibre ens aproxima de manera rigorosa, però també amena i accessible, als coneixements científics que hem obtingut sobre les accions i les circumstàncies que promouen l’aprenentatge en el context educatiu. Així, s’exposen des dels mecanismes cognitius que regeixen la memòria i l’aprenentatge fins als factors socioemocionals…
Saber-ne més

WEB RECOMANAT

Violoncel barroc – Hyunkun Cho


Web del violoncel·lista barroc Hyunkun Cho -que va actuar a la cloenda del 2n Congrés Edu21: L’educació: l’eix del nou Estat– a l’Aixeta, una plataforma de micromecenatge continu on es connecten creadors amb el seu públic.
Saber-ne més

ISSN 1988-544X