“Aprendre a pensar conjuntament” guanya el Premi Edu21 2011
El treball guardonat, titulat Aprendre a pensar conjuntament. Una proposta curricular per desenvolupar les competències filosòfiques, és obra del professor de filosofia a secundària, Antoni Pujadas, i de l’assessora piscopedagògica i llicenciada en filosofia, Mariona Corcelles. Es tracta d’un treball sobre la necessitat de reflexionar sobre el sentit de la filosofia en la societat del segle XXI i sobre com ha de ser el seu ensenyament i aprenentatge a les escoles. En finalitzar la XVIII tribuna s’ha lliurat el cinquè Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa que impulsa el Centre d’Estudis Jordi Pujol en el marc del projecte educatiu Edu21. El premi, dotat amb 6.000€, l’ha lliurat Jordi Pujol. També s’ha guardonat el millor treball d’impuls de les vocacions científico-tècniques amb un premi addicional de 2.000€ per gentilesa d’Everis. El projecte guanyador, del Col·legi Bon Salvador de Sant Feliu de Llobregat, porta el títol Rescatant pedres, reconstruint els nostres orígens i consisteix en la creació d’un taller d’Arqueologia que permet conèixer als alumnes aquesta ciència combinant coneixements teòrics i pràctics. Durant l'acte de lliurament del premi també s’ha repartit a tots els assistents un exemplar de l'obra Ni amunt ni avall, cap endins. Itinerari d'Educació per a la Interioritat a l'ESO, guanyador de la darrera edició d'aquest guardó.