11 gener 2010
Àngels Domingo (Magis, Revista Internacional de Investigación en Educación)

Una aproximación a la complejidad educativa: cómo gestionarla y optimizar su riqueza formativa en el aula

Aquesta investigació d'Àngels Domingo, col·laboradora d'Edu21, analitza com l'experiència a l'aula escolar contribueix directament a la professionalització dels estudiants de Magisteri. Durant les pràctiques escolars, l'estudiant realitza un aprenentatge experiencial que li aporta elements nous que no es poden aprendre de forma teòrica a l'aula universitaria. Durant les seves pràctiques, els futurs mestres troben tres exigències professionals: contextualitzar, gestionar la complexitat i decidir amb immediatesa. Aquestes competències són mostra de la seva professionalitat docent. La formació inicial universitària hauria d'abordar aquestes necessitats formatives emergents dels futurs docents per optimitzar la seva formació pràctica. Aquesta investigació aporta reflexions per millorar la formació pràctica.

http://www.javeriana.edu.co/Facultades/Educacion/09/magis-tres/numero-tres/magis-3-arti_3.html ARTICLE_MAGIS_PUBLICAT2009.pdf